14 lutego korporacja Lockheed Martin poinformowała, że globalna flota średnich samolotów transportowych rodziny C-130J Super Hercules przekroczyła 2,5 mln godzin nalotu.
Powyższy wynik to wynik wdrożenia do eksploatacji ponad 500 seryjnych samolotów, które dostarczono dotychczas w osiemnastu wariantach produkcyjnych do 26 operatorów w 22 państwach świata. 500 tys. godzin zostało wylatanych od połowy października 2019 roku, kiedy Lockheed Martin świętował przekroczenie granicy 2 mln godzin przez globalną flotę. Należy pamiętać, że pierwszy lot C-130J Super Hercules miał miejsce 5 kwietnia 1996 roku.
Podobnie jak swój poprzednik, C-130J Super Hercules to swoisty koń roboczy. Globalne straty operacyjne wynoszą dotychczas około piętnastu egzemplarzy należące do różnych użytkowników. Obok sił zbrojnych samoloty powyższej rodziny są oferowane w odmianie cywilnej LM-100J, która trafiła m.in. do pierwszego operatora cywilnego – Pallas Aviation.
Obecnie linia produkcyjna dysponuje zamówieniami na około stu sztuk. Biorąc pod uwagę potrzeby oraz zapotrzebowanie zakłady w Marietta będą miały zajęcie przynajmniej na najbliższe dziesięć lat. Wśród realizowanych kontraktów eksportowych można wymienić dostawy trzech KC-130J Super Hercules do Republiki Federalnej Niemiec, rozpoczęcie dostaw pięciu C-130J-30 Indonezji. W najbliższych latach Lockheed Martin ma realizować produkcję maszyn Australii, Egiptu, Nowej Zelandii czy Filipin. Zainteresowanie zakupem wyraża m.in. Grecja oraz Wietnam.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu