Marcowa umowa opiewa na kwotę 2,2 mld dolarów i dotyczy produkcji siedemnastu samolotów VIII partii seryjnej, a także rozpoczęcia prac przy dziesięciu egzemplarzach planowanych do zakupu w ramach IX partii seryjnej. Spośród nich osiemnaście sztuk ma trafić do US Navy, a pozostałe do nieujawnionych klientów eksportowych (dziewięć). Całość prac ma zostać zrealizowana do końca 2020 roku.
W przypadku użytkowników eksportowych najprawdopodobniej mowa o Norwegii, która kilka dni wcześniej poinformowała o zakupie pięciu P-8A Poseidon dla własnych Sił Zbrojnych. Dodatkowo istnieje potencjalna szansa, że drugim klientem są Indie, które deklarowały zakup czterech dodatkowych samolotów w wersji P-8I Neptune. P-8 Poseidon to jedna, z wielu, militarnych odmian odrzutowego samolotu pasażerskiego Boeing 737NG, która została wdrożona do produkcji seryjnej. Dotychczas P-8 został zakupiony przez Stany Zjednoczone, Indie, Australię, Wielką Brytanię oraz Norwegię. Zainteresowanie konstrukcją wyraża m.in. Republika Korei, Włochy oraz Nowa Zelandia.
(ŁP) | Foto: US Navy |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu