29 kwietnia Federalny Departament Obrony, Sportu oraz Bezpieczeństwa Publicznego Szwajcarii poinformował, że w drugiej połowie kwietnia do jednej z baz lotnictwa wojskowego dostarczono pierwsze dwa bezzałogowe aparaty latające Elbit Systems Hermes 900 wraz z dwoma naziemnymi stanowiskami kierowania.
Zgodnie z upublicznionymi informacjami, specjaliści producenta dokonali montażu ostatecznego samolotów na terytorium Szwajcarii. Obloty techniczne zaplanowano na najbliższe miesiące, co z kolei ma doprowadzić do formalnego przekazania użytkownikowi. Według harmonogramu, do końca 2023 roku na terenie Szwajcarii mają znaleźć się pozostałe cztery Hermesy 900 – zgodnie ze szwajcarską nomenklaturą wojskową otrzymają oznaczenie ADS 15 i pozwolą na zastąpienie dotychczas eksploatowanego systemu rozpoznawczego RUAG Ranger ADS-95, który wycofano w 2019 roku. Zgodnie z deklaracjami, Hermesy 900 mają być eksploatowane przez minimum 20 lat. Ich głównym zadaniem będzie zbieranie informacji rozpoznawczych o sytuacji naziemnej na terytorium Szwajcarii, w tym wsparciu operacji humanitarnych.
Hermesy 900 to jeden z elementów programu modernizacji szwajcarskich sił zbrojnych. W przypadku uzbrojenia lotniczego i przeciwlotniczego, obecnie oczekuje się m.in. zawarcia dwóch umów międzyrządowych ze Stanami Zjednoczonymi w sprawie zakupu zestawów Raytheon Patriot oraz wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35A Lightning II. Dodatkowo innym projektem zakupowym jest także zamówienie niewielkiej partii samolotów transportowych – w tym przypadku rozważane są oferty producentów europejskich (Airbus i Leonardo), a także amerykańskich (Embraer oraz Lockheed Martin).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Oczywiście, te sześć szwajcarskich ELBIT'u Hermesów-900, że wzmocnionymi silnikami Diesla, to będą jedynie w wersji zwiadowczej, czyli nieuzbrojonej, jako że Szwajcaria to jest państwem "miłującym pokój".... Jednakże, dla innych klientów, poczynając od lotnictwa izraelskiego (IAF), jak i TEŻ i dla innych klientów zagranicznych, no to zarówno Hermesy-900, jak i też te nieco lżejsze Hermesy-450, to OCZYWIŚCIE są uzbrojone i wyposażone w bardzo zaawansowane i bardzo precyzyjnie pociski powietrze-ziemia, zarówno przeciwpancerne, jak i przeciwko strukturom naziemnym / bunkrom, oraz mniejszym jednostkom morskim, produkcji izraelskiej zbrojeniówki, czyli Rafael'a, oraz Elbit'u (produkowane wtedy przez IMI Systems, będące obecnie częścią Elbit'u.)....