30 listopada przedstawiciele koncernu Airbus, w ramach corocznego podsumowania działań marketingowo-produkcyjnych, poinformowali, że bieżący rok jest rekordowym pod względem sprzedaży lekkich samolotów transportowych C-295.
Tego typu stwierdzenie nie jest zaskoczeniem. Po wielu latach czekania doszło do podpisania kontraktu z Indiami w sprawie sprzedaży 56 samolotów – 16 z nich zostanie dostarczonych z linii montażowej koncernu Airbus w Hiszpanii, a pozostałe na licencji w Indiach. Co ciekawe, to nie jedyne tegoroczne sukcesy programu. Jak wskazują przedstawiciele producenta, kolejnych dziewięć sztuk sprzedano do innych (nieujawnionych) klientów. Nieoficjalnie mowa, że część z nich trafi do państw azjatyckich. Dzięki temu globalna flota w ciągu lat ma szansę przekroczyć granicę 300 sztuk.
Dotychczas Airbus dostarczył ponad 200 egzemplarzy seryjnych samolotów C-295 w różnych konfiguracjach. Globalna flota wylatała ponad 500 tys. godzin, w tym wiele w czasie działań operacyjnych na obszarze operacji o charakterze bojowym. Straty objęły przynajmniej dwa samoloty – 23 stycznia 2008 roku doszło do katastrofy polskiego C-295M w Mirosławcu, a 9 listopada 2012 roku miała miejsce katastrofa algierskiego C-295M we Francji. Dodatkowo poważnych uszkodzeń odniósł, 3 kwietnia 2019 roku, jeden z hiszpańskich C-295M – dotychczas brak informacji o losie powyższego egzemplarza.
Co ważne, działania marketingowe koncernu Airbus we wsparciu z czynnikami rządowymi powodują, że kolejne zamówienia to tylko kwestia czasu. Wśród spodziewanych umów można wymienić sprzedaż dwóch egzemplarzy do Serbii, a także cztery C-295MPA Hiszpanii.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu