15 listopada media amerykańskie poinformowały, że US Navy rozpoczęła demontaż części z budowanego lotniskowca John F. Kennedy (CVN 79), które trafiają na bliźniaczego USS Gerald R. Ford (CVN 78). Powodem tego kroku są braki magazynowe.
Według upublicznionych informacji powyższa praktyka obejmuje rozmaite elementy wyposażenia okrętu, które są potrzebne na bliźniaczej jednostce, która w przyszłym roku ma wypłynąć w swój pierwszy rejs operacyjny. Jednocześnie stocznia Huntington Ingalls Industries w Newport News (budująca lotniskowce typu Gerald R. Ford) oraz US Navy deklarują, że termin przekazania i wcielenia do służby przyszłego USS John F. Kennedy (CVN-79) jest niezagrożony.
Jak wskazuje Departament Marynarki Stanów Zjednoczonych, tego typu procedura jest standardem w momencie wystąpienia braków magazynowych, a rynek nie jest w stanie dostarczyć określonego asortymentu w zakładanym czasie. Obecnie US Navy oraz Huntington Ingalls Industries tworzą system dostaw części zamiennych przeznaczony dla lotniskowców typu Gerald R. Ford – ze względu na fakt, że w służbie znajduje się dopiero prototyp ma on jeszcze swoje braki. Obecnie USS Gerald R. Ford (CVN 78) znajduje się w stoczni w Newport News, gdzie przechodzi półroczny przegląd po testach odporności na wstrząsy, które odbywały się w lecie bieżącego roku na wodach wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych.
Zgodnie z nową procedurą zakupową, przyszły USS John F. Kennedy (CVN 79) ma zostać odebrany po całkowitym zakończeniu budowy i wcielony do służby w 2024 roku. Dodatkowo w stoczni Huntington Ingalls Industries w Newport News uruchomiono proces budowy przyszłych USS Enterprise (CVN 80) oraz USS Doris Miller (CVN 81).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
czyli przekładają szpej z budowanego okrętu na okręt gotowy? dobrze rozumiem? kanibalizują nowszy szprzęt, aby działał starszy ? szacun ... to nawet my na to nie wpadlismy ...