29 czerwca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz konsorcjum Bell/Boeing podpisali kolejny, wieloletni, kontrakt na produkcję i dostawy samolotów transportowych pionowego startu i lądowania V-22 Osprey.
Powyższe zlecenie ma wartość 4,2 mld dolarów. Na jego mocy konsorcjum dostarczy 39 samolotów CMV-22B dla US Navy, 34 MV-22B dla USMC, 1 CV-22B dla US Air Force oraz 4 MV-22B przeznaczone dla Sił Samoobrony Japonii – jak na razie jedynego eksportowego klienta na maszyny rodziny V-22 Osprey. Powyższa partia produkcyjna ma zostać dostarczona do odbiorców do listopada 2024 roku. Ważnymi elementami jest kontrakt na seryjne CMV-22B, które w US Navy zastąpią pokładowe samoloty transportowe C-2 Greyhound i pozwolą na transport silników dla F-35B/C Lightning II, a także kolejne zlecenie na MV-22B dla Japonii. Dotychczas producent dostarczył klientowi pierwszy egzemplarz, a łącznie zamówienie ma obejmować siedemnaście sztuk.
Powyższy wieloletni kontrakt może być ostatnim w historii programu. To zaś daje sześć lat na poszukiwanie nowych odbiorców. Przede wszystkim mowa o kolejnych MV-22 dla Japonii, dotychczas sfinansowano pięć z nich, czyli w kolejnych latach można spodziewać się zamówień na kolejnych dwanaście. Dodatkowo producent wraz z Departamentem Obrony prowadzi działania marketingowe na świecie – wśród potencjalnych klientów wymienia się m.in. Izrael, Indie, Francję, Wielką Brytanię oraz Republikę Korei.
(ŁP) | Foto: US Navy |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu