28 marca Wojskowe Centralne Biuro Konstrukcyjno-Technologiczne poinformowało o rozpoczęciu dostaw zmodyfikowanych lotniskowych urządzeń zasilania elektroenergetycznego samolotów Luzes V/D IV serii produkcyjnej.
Sprzęt został umieszczony na podwoziach ciężarówek Star 266M2, które przeszły modernizację w zakładach Autobox w Starachowicach. Łącznie seria będzie obejmować szesnaście zasilaczy Luzes V/D, które trafią do Sił Zbrojnych. Są one używane do zasilania systemów pokładowych statków powietrznych w energię elektryczną w czasie postoju na ziemi – w czasie rozruchu silników bądź sprawdzania stanu technicznego wyposażenia pokładowego.
WCBKT S.A., będące częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej, są głównym dostawcą naziemnego osprzętu dla jednostek lotniczych Wojska Polskiego. Dodatkowo produkty firmy są przedmiotem eksportu do innych państw.
(ŁP) | Foto: WCBKT |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Cała prawda o tych urządzeniach jest w artykule ITWL o nazwie "NAZIEMNE ELEKTROENERGETYCZNE UKŁADY ZASILANIA SAMOLOTÓW I ICH DIAGNOSTYKA".
Cytat: "Rys. 3 przedstawia dwa przebiegi napięcia stałego 28V. Wykres (b) przedstawia
przebieg napięcia z zasilacza LZE-6/M, który generuje napi6cie o parametrach
właściwych. Na wykresie (a) oznaczono urządzenie LUZES II/M, które generuje napięcie
o parametrach niespełniających kryteriów prawidłowej pracy urządzeń tego typu.
Widoczne jest znaczne przekroczenie składowej zmiennej prądu stałego. Ma to
bezpośredni wpływ na pracę agregatów np. ww. przetwornicy.
"
Te urządzenia to złom, niespełniający kryteriów technicznych
W artykule przedstawiono urządzenia starej generacji bazujące na prostownikach tyrystorowych (LUZES II/M). W układzie na zdjęciu z Jelczem zastosowani tranzystorowe przekształtniki napięcia gdzie składowa zmienna napięcia nie przekracza 2V.