6 października 17. Terenowy Oddział Lotniskowy w Gdańsku poinformował o podpisaniu umowy z konsorcjum polskich firm budowalnych w sprawie realizacji prac obejmujących modernizację nawierzchni lotniskowych na terenie 21. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie.
Ostatecznie zadanie będzie realizować konsorcjum składające się z firm PORR S.A. oraz Elektrobud Grudziądz Sp. z o.o. – umowa, o wartości 258,9 mln PLN z VAT, została podpisana 27 września. W pokonanym polu znalazły się oferty czterech innych podmiotów.
Według opisu przedmiotu zamówienia, wykonawca zrealizuje prace obejmujące drogę startową, drogi kołowania, a także płaszczyzny postojowe, prób silników oraz drogi samochodowej łączącej płaszczyznę cargo z drogą kołowania. W celu redukcji kosztów, zamawiający zdecydował się na realizację prac metodą rubblizingu, czyli rozkruszaniu na miejscu starych płyt betonowych i przekształceniu ich w materiał podbudowy. Tego typu technologia jest stosowana w Polsce (przy pracach drogowych) od 2009 roku. Poza pracami obejmującymi modernizację i przebudowę powierzchni, zakres robót obejmuje także zakup i instalacja certyfikowanego systemu BAK-14M na obu kierunkach drogi startowej oraz przebudowę systemu oświetlenia, w tym budowy nowych słupów o wysokości 20 metrów z opuszczaną koroną czy modernizacja systemu CALVERT na kierunku 29.
21. Baza Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie, która dotychczas była domem dla eskadry samolotów Su-22, ma być macierzystą jednostką dla drugiej eskadry wielozadaniowych maszyn bojowych Lockheed Martin F-35A Lightning II. Nie można wykluczyć, że trafi tam także jedna z trzech eskadr samolotów KAI FA-50 Fighting Eagle.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu