14 grudnia rosyjska spółka Wojenno-promyszlennaja kompanija ujawniła, że podpisała z rosyjskim resortem obrony umowę na opracowanie i rozwój szeregu wersji lekko opancerzonego pojazdu terenowego 4×4 WPK-Strieła.
Stosowne dokumenty prywatna spółka Wojenno-promyszlennaja kompanija (WPK) podpisała z Ministerstwem Obrony Federacji Rosyjskiej jeszcze 7 grudnia. Dyrektor generalny WPK Aleksandr Krasowickij przekazał, że umowa dotyczy pracy rozwojowej (tzw. opytno-konstruktorskaja rabota, OKR) pod kryptonimem Strieła. W jej ramach WPK skonstruuje i dostarczy do badań poligonowych czterech modeli (wersji nadwozia) samochodu Strieła: lekko opancerzonego wielozadaniowego (zapewne zbliżonego do obecnych prototypów), lekko opancerzonego przystosowanego do instalacji uzbrojenia i wyposażenia specjalnego, wielozadaniowego nieopancerzonego i analogicznego modelu przystosowanego do instalacji uzbrojenia/wyposażenia specjalnego. W przyszłym roku te cztery prototypy rozpoczną wstępne badania, których harmonogram jest już uzgodniony i jest częścią podpisanej umowy. W tychże testach wezmą też udział oba istniejące prototypy Strieły – czyli pierwszy wariant pokazany w lipcu oraz wersja amfibijna, która debiutowała na forum Armija-2020.
https://www.youtube.com/watch?v=yxU7FE0s3dI
WPK skonstruowała wóz Strieła z własnej inicjatywy jako lekko opancerzony pojazd 4×4 dla oddziałów aeromobilnych i rozpoznawczych. Dużą zaletą jest masa Strieły w podstawowej konfiguracji, wynosząca maksymalnie 4,7–4,9 t. Dzięki temu Strieła może być przenoszona na zawiesiu przez obecnie produkowane wersje śmigłowców serii Mi-8AMTSz. Jednocześnie Strieła wytrzymuje eksplozję 2 kg trotylu pod kołem. Prędkość drogowa wynosi 155 km/h. Obecnie rosyjskie wojsko nie ma pojazdu tej klasy co Strieła.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Koncepcja zbieżna z naszym Pegazem, na papierze Strieła bardzo fajnie wygląda, a nasz Pegaz jest w finale 4 oferentów,oby zwycieżyła propozycja najkorzystniejsza dla gospodarki, bo technicznie cała czwórka wygląda dobrze i.dość podobnie.