22 kwietnia koncern Northrop Grumman poinformował, że pakiet modernizacyjny zestawu awioniki pokładowej przygotowany dla wielozadaniowych śmigłowców transportowych UH-60V Black Hawk przeszedł z wynikiem pozytywnym proces testów i ewaluacji ze strony zamawiającego.
Powyższa informacja oznacza, że program modernizacji śmigłowców UH-60L Black Hawk do standardu UH-60V. Według planów US Army planuje zmodernizować około 700 wiropłatów powyższej wersji. Głównym celem projektu jest dostosowanie wyposażenia kabiny pilotów do standardu wersji UH-60M Black Hawk, co pozwoli na ograniczenie programów szkolenia załóg do jednego wspólnego. W jego ramach kabina została zbudowana w ramach koncepcji “szklany kokpit”, a system awioniki pokładowej skonfigurowano według standardu otwartej architektury pozwalającej na późniejsze modyfikacje zgodne z potrzebami użytkownika. Poza tym nowe wyposażenie pozwoli na operowanie w przestrzeni powietrznej kontrolowanej przez cywilne służby. Dodatkowo wiropłaty przechodzące proces modernizacji przechodzą przeglądy struktury, które mają umożliwić wydłużenie resursu technicznego o dziesięć lat.
Program UH-60V Black Hawk jest realizowany przez koncern Northrop Grumman od 2014 roku. Pierwszy lot prototypu odbył się w styczniu 2017 roku, a zakończenie powyższych testów miało miejsce we wrześniu zeszłego roku (wówczas żadna ze stron nie informowała o tym wydarzeniu oczekując na pełną analizę zebranych danych). W ramach prób, które realizowano w ośrodku Redstone w stanie Alabama w okresie wrzesień 2018 – marzec 2019, wykorzystano trzy egzemplarze przedseryjne. Próby objęły 187 godzin testów naziemnych oraz 85 godzin lotów - w tym czasie wykonano 42 loty, spośród których 38 zakończyło się pełnym sukcesem. W przypadku pozostałych czterech niepowodzenia objęły błąd załogi w realizacji zadania oraz usterki techniczne.
(ŁP) | Foto: US Army |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu