4 czerwca dowództwo lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych poinformowało, że personel eskadry doświadczalnej VMX-1 zakończył proces szkolenia. Powyższy krok otwiera drogę do rozpoczęcia fazy prób i ewaluacji (IOT&E) ciężkich śmigłowców transportowych Lockheed Martin CH-53K King Stallion.
Faza prób i oceny wiropłatów ma rozpocząć się w lipcu bieżącego roku. Mają otworzyć drogę do wdrożenia maszyn do eksploatacji liniowej. We wrześniu bieżącego roku zaplanowano dostawę pierwszego seryjnego egzemplarza zamówionego przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych w ramach I partii wstępnej. Dotychczas, w ramach czterech partii wstępnych, zamówiono 20 egzemplarzy seryjnych. Kolejnych 16 (V oraz VI partia wstępna) jest na wczesnym etapie produkcji. Dodatkowo rząd Izraela zdecydował się na zakup nieokreślonej liczby CH-53K King Stallion na własne potrzeby - będą to pierwsze eksportowe maszyny tego typu. Obok Izraela konstrukcja budzi zainteresowanie ze strony Republiki Federalnej Niemiec oraz Japonii.
Do prób i oceny wykorzystane zostaną egzemplarze przedseryjne, które dotychczas wylatały już ponad 2000 godzin. Tylko na potrzeby Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych zaplanowano zakup 200 egzemplarzy seryjnych - pozwolą na zastąpienie dotychczas używanych CH-53E Super Stallion.
Zgodnie z planami pierwszy komponent lotniczy zdolny do działań ekspedycyjnych z pokładu okrętów US Navy ma osiągnąć wstępną gotowość operacyjną w 2023 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu