29 maja koncern Leonardo poinformował o postępach prac związanych z próbami i certyfikacją konfiguracji wielozadaniowych samolotów bojowych Eurofighter zamówionych przez Kuwejt – najnowszego (dotychczas) klienta na powyższy typ maszyny.
Pierwszy lot samolotu w konfiguracji dla tego kraju miał miejsce w grudniu zeszłego roku. Powyższy użytkownik zamówił najbardziej zaawansowaną konfigurację, która obejmuje m.in. integrację z nowymi wzorami uzbrojenia i wyposażenia podwieszanego, a także stacją radiolokacyjną Captor w wersji P3Eb (charakteryzującą się anteną AESA). W kolejnych tygodniach prowadzono samodzielne loty badawczo-doświadczalne oraz wprowadzano aktualizacje oprogramowania.
W marcu do egzemplarza ISPA 6 dołączył drugi samolot – IPA 2 – co umożliwiło rozpocząć cykl prób otwierający drogę do uzyskania certyfikacji otwierającej drogę do rozpoczęcia dostaw seryjnych Eurofighterów do Kuwejtu. Dodatkowo w powyższym procesie pomagają załogi i maszyny należące do Sił Powietrznych Włoch. W kwietniu ISPA 6 wykonywał loty sprawdzające działanie stacji radiolokacyjnej w obszarze silnego występowania systemów WRE, a obecnie oczekuje na instalację i testy finalnej wersji oprogramowania.
Kuwejt złożył zamówienie na 28 wielozadaniowych samolotów Eurofighter. Tym samym dołączy do innych państw regionu, które już eksploatują powyższy typ maszyny – Arabii Saudyjskiej, Kataru oraz Omanu. W przypadku emiratu, państwem odpowiedzialnym za realizację umowy są Włochy. To właśnie koncern Leonardo realizuje proces budowy i certyfikacji konfiguracji dla użytkownika, a Siły Powietrzne Włoch uczestniczą w szkoleniu personelu.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Leonardo |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu