Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Pierwszy francuski patrolowiec POM w drodze do portu macierzystego

POM Auguste Bénébig opuścił Brest i zmierz na Nową Kaledonię. Fot. Marine nationale

17 stycznia pierwszy z zamorskich okrętów patrolowych, Auguste Bénébig, wypłynął z Brestu do swojego portu bazowego w Numea w Nowej Kaledonii, gdzie będzie kontynuował próby przed dopuszczeniem do aktywnej służby.

Patrolowce POM (Patrouilleurs d’Outre-Mer, pol. Patrolowce zamorskie), znane też jako typ Félix Éboué, to seria sześciu jednostek przeznaczonych do operowania na francuskich terytoriach zamorskich. Zastąpią one w służbie 10 starych okrętów typu P400 oraz patrolowce Arago i Le Malin.

Zwiększona autonomiczność POM i ich najnowocześniejsze wyposażenie, w stosunku do poprzedników dają im zdolność do dalekiego i długiego operowania w rozległych strefach morskich Francji na Indo-Pacyfiku. W regionie tym misje POM będą dotyczyły ochrony suwerenności Francji i jej interesów narodowych w wyłącznych strefach ekonomicznych oraz na ich podejściach, zwalczania nielegalnego handlu itp.

Aby dotrzeć do Nowej Kaledonii, Auguste Bénébig przemierzy oceany Atlantycki i Spokojny, przekraczając w połowie swojej misji Kanał Panamski.

Przy długości 79,9 m i szerokości 11,8 m i wyporności 1300 ton, Auguste Bénébig jest obsadzony przez załogę składającą się z 30 marynarzy. Wyposażony jest w hybrydowy napęd spalinowo-elektryczny. Osiąga prędkość 30 węzłów i zasięg 5500 Mm. Uzbrojenie stanowi zdalnie sterowane stanowisko uzbrojenia Nexter Narwhal z 20 mm armatą automatyczną oraz cztery 12,7 mm i 7,62 mm wkm i km.Nowością jest SMDM (Système de mini-drone de la Marine, pol. System małych bezzałogowców marynarki). Obejmuje on bezzałogowce Airbus Survey Copter Aliaca. Aliaca zbudowana jest w układzie dwubelkowym, a napędza ją silnik elektryczny ze śmigłem pchającym. Start odbywa się z szynowej katapulty, a po misji aparat jest łapany w siatkę rozstawioną na pokładzie okrętu. Wyposażenie zadaniowe stanowi stabilizowana stacja optoelektroniczna EO/IR GX5. To pierwszy okręt Marine nationale, który wyposażono w SMDM operacyjnie (próby morskie zrealizowano na awizie Commandant Bouan typu A69.

Serię POM buduje stocznia Socarenam, która jest też producentem okrętu patrolowego dla Morskiego Oddziału Straży Granicznej.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc