1 lipca koncern Boeing poinformował o dostarczeniu Departamentowi Obrony Stanów Zjednoczonych pierwszego egzemplarza ciężkiego śmigłowca transportowego CH-47F Chinook Block II.
Powyższa dostawa była spodziewana do końca czerwca. Dotychczas Departament Obrony zamówił niewielką liczbę wiropłatów Block II – docelowo armia amerykańska może zlecić gruntowną modernizację 465 posiadanych CH-47F Chinook Block I. Poza realizacją zamówień ze strony lokalnego użytkownika Boeing realizuje zamówienia eksportowe. Obecnie mowa o czternastu egzemplarzach dla Wielkiej Brytanii, a dodatkowo zawarto już wstępną umowę produkcyjną dotyczącą dostawy 60 maszyn dla Republiki Federalnej Niemiec. Poza tym Boeing prowadzi działania marketingowe, które mogą zaowocować kolejnymi zamówieniami – m.in. wśród potencjalnych rynków wymienia się Polskę.
Obok klasycznych CH-47F Block II Boeing sukcesywnie dostarcza kolejne śmigłowce dla sił specjalnych – dotychczas wdrożono do linii około 40 MH-47G Block II, które stanowią fundament lotniczego wsparcia dla operatorów specjalnego przeznaczenia.
Nowa wersja charakteryzuje się zredukowanymi kosztami eksploatacji, co ma związek ze zmniejszeniem procedur obsługowych wynikających z zastosowania nowych rozwiązań konstrukcyjnych. Dodatkowo Boeing pracuje także nad nowymi zestawami łopat wirników, które pozwolą na zwiększenie możliwości operacyjnych (według obliczeń, w środowisku gorącym i wysokogórskim udźwig ma wzrosnąć o około 300 kg). Jednocześnie Block II ma stanowić element dalszego rozwoju konstrukcji, który umożliwi wieloletnią eksploatację śmigłowców u boku wiropłatów nowej generacji – m.in. V-280 Valor oraz już używanych UH-60M Black Hawk.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu