30 października Inspektorat Uzbrojenia poinformował o podpisaniu, 28 października, umowy z konsorcjum Dobrowolski Sp. z o.o. oraz Autobox Innovations Sp. z o.o. i Top Gun A. Goryca w sprawie zamówienia zestawów do transportu pojazdów gąsienicowych.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, zamówienie gwarantowane obejmuje 31 zestawów, które będą kosztować 115,9 mln PLN brutto. Dodatkowo umowa obejmuje opcję, która pozwala na rozszerzenie zamówienia o 78 kolejnych zestawów (wartość 271,6 mln PLN). Zestawy będą składać się z ciągników siodłowych Mercedes Benz Zetros 3348AS 6×6 oraz naczep Dobrowolski NC wz. 21. Dostawy przewidziano w latach 2023-26.
Wybór powyższego konsorcjum nastąpił 2 sierpnia bieżącego roku. Pokonało ono firmę Jelcz Sp. z o.o. Zgodnie z deklaracjami zamawiającego, zamówienie gwarantowane ma obejmować 31 zestawów (ciągnik siodłowy wraz z naczepą niskopodwoziową), które mają pozwalać na transport czołgów podstawowych produkcji zachodniej i dysponować ładownością na poziomie minimum 60 ton. Podpisanie umowy zostało opóźnione ze względu na skargę Jelcz Sp. z o.o. skierowaną do KIO – ostatecznie została ona oddalona, co umożliwiło podpisanie kontraktu.
Obecnie jednostki logistyczne Wojska Polskiego eksploatują różne zestawy przeznaczone do transportu czołgów i ciężkich pojazdów gąsienicowych obejmujące przede wszystkim ciągniki Iveco Eurotrakker oraz Mercedes i Faun. Do końca 2022 roku Jelcz Sp. z o.o. ma dostarczyć 14 zestawów opartych na ciągnikach siodłowych Jelcz 882.62 z naczepą ST775-20W. Umożliwią one transport pojazdów o masie do 70 ton.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Całkowity chaos logistyczny tyle rodzajów pojazdów zamiast budować jak najbardziej jednolity park maszynowy najlepiej oparty o krajowe rozwiązania wtedy mogłyby być niższe koszty serwisowania w całym okresie eksploatacji.
Kto zarobił na tym, żeby nie wygrał Jelcz?
Przecież to jest kompletny bezsens logistyczny!
Wprowadzanie kolejnej klasy pojazdu do łańcucha serwisowego i dostaw części!
Zaproszenie do przetargu powinno być skierowane do wybranych oferentów, czyli Jelcza jako głównego producenta taboru i dostawczy części, z powodu "istotnego interesu Państwa", bo kupienie tych mercedesów pociągnie za sobą dodatkowe i zupełnie niepotrzebne koszty.