31 stycznia, w czasie międzynarodowej konferencji śmigłowców wojskowych w Londynie, przedstawiciele Ministerstwa Obrony Niemiec poinformowali o kwestii zakupu nowych wiropłatów transportowych, które mają zastąpić obecnie eksploatowane CH-53G Stallion.
Procedura zakupu ma objąć około 60 maszyn produkcji amerykańskiej – CH-53K King Stallion bądź CH-47F Chinook. Urząd zamówień wojskowych ma ogłosić przetarg w maju bieżącego roku, a wybór dostawcy zaplanowano na 2019 rok – m.in. z tego powodu w bieżącym roku w Berlinie ma odbyć się premiera ciężkiego śmigłowca transportowego Sikorsky CH-53K King Stallion. Kontrakt ma być podpisany do połowy 2020 roku, a to umożliwi rozpoczęcie dostaw w 2023 roku. W 2025 roku ma rozpocząć się wycofywanie CH-53G Stallion. Co ciekawe, Niemcy ogłosili, że nowe wiropłaty mają posiadać zdolność do uzupełniania paliwa w powietrzu. Powyższy wymóg mogą spełnić obie rozpatrywane konstrukcje (w przypadku Chinooka taką opcją dysponuje MH-47G przeznaczony dla sił specjalnych).
Niejako przy okazji powyższych informacji, Niemcy ogłosili, że przygotowują się do zakupu trzech wielozadaniowych samolotów transportowo- tankujących Lockheed Martin KC-130J Super Hercules, które mają stanowić element francusko-niemieckiej jednostki transportowej eksploatującej maszyny powyższego typu. Docelowym tankowcem dla śmigłowców mają być A400M Atlas.
(ŁP) | Foto: Bundeswehr |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu