9 sierpnia Komenda Portu Wojennego Gdynia poinformowała o podpisaniu dwóch umów ze spółką Net Marine Marine Power Service Sp. z o.o. w sprawie realizacji napraw dwóch okrętów Marynarki Wojennej.
Obie umowy podpisano 10 lipca. Pierwsza z nich dotyczy naprawy bieżącej korwety zwalczania okrętów podwodnych ORP Kaszub (240). Postępowanie przetargowe uruchomiono w połowie lutego, a ostatecznie zamawiający otrzymał pięć ofert – poza ceną drugim kryterium wyboru był okres udzielonej gwarancji na wykonane prace. Zgodnie z ujawnionymi szczegółami, będą one obejmować przegląd odsalacza wody HRO Seafari 900-2, przegląd palnika firmy Giersch, legalizację z rewizją oraz próbą ciśnieniową zbiorników na sprężone powietrze, przegląd wirówki paliwa MMB-305S, naprawę Automatycznego Urządzenia Demagnetyzacyjnego UT-6040, przegląd łodzi okrętowej Sportis S-6500, diagnostykę czterech silników głównych Sulzer-Cegielski 16ASV 25/30 i wymianę odolejacza. Ostatecznie powyższe prace będą kosztować 6 mln PLN brutto.
Druga umowa dotyczy realizacji naprawy bieżącej i dokowej okrętu hydrograficznego ORP Heweliusz (874). W tym przypadku postępowanie przetargowe ogłoszono na początku lutego, a oferty ostateczne złożyło czterech wykonawców. Całkowita wartość oferty Net Marine Marine Power Service Sp. z o.o. opiewa na kwotę 16,2 mln PLN brutto. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia trafił wyłącznie do podmiotów zakwalifikowanych do składania ofert. Okręt hydrograficzny ORP Heweliusz przeznaczony jest do prowadzenia prac sondażowych, hydrograficznych, meteorologicznych i oceanograficznych. Swoje zadania wykonuje w ramach zabezpieczenia nawigacyjno-hydrograficznego działań Marynarki Wojennej oraz na rzecz gospodarki morskiej i bezpieczeństwa żeglugi. Może także stawiać i wybierać pływające oznakowanie nawigacyjne. Wchodzi w skład Dywizjonu Zabezpieczenia Hydrograficznego Marynarki Wojennej, podlegającego 3. Flotylli Okrętów w Gdyni.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu