20 lipca, w czasie salonu RIAT, przedstawiciele koncernu Leonardo poinformowali o szczegółach programu M346 Master, który w ostatnich miesiącach złapał przysłowiową zadyszkę związaną z brakiem nowych zleceń eksportowych.
Pierwszy, ważnym, elementem jest proces certyfikacji i znalezienia klientów na zaawansowaną wersję M346FA Master, która ma stanowić odpowiedź na potencjał globalnego rynku. Według analiz amerykańskich, w najbliższych latach, producenci spodziewają się sprzedaży około 3000 odrzutowych samolotów szkolno-bojowych, które mają wyprzeć ze służby obecnie eksploatowane lekkie samoloty bojowe oraz starszą generację szkolno-bojowych. Koncern Leonardo zakłada, że certyfikacja M346FA nastąpi w drugiej połowie 2020 roku. Obecnie nadal brak klientów na powyższą wersję, wiadomo iż włoski producent przeprowadził rozmowy z kilkoma nieujawnionymi państwami zainteresowanymi takim samolotem.
Obecnie, ze względu na wyczerpanie zamówień, linii montażowej M346 grozi zamrożenie – Leonardo dysponuje bowiem zamówieniami na osiem samolotów dla Polski, a dodatkowo montuje ostatni egzemplarz (z puli fabrycznej) przeznaczony dla międzynarodowego ośrodka szkoleniowego IFTS.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Tymczasem Kolumbia wybrała FA-50