10 marca niemiecka grupa przemysłowa Rheinmetall AG na swoim kanale na youtube przedstawiła prezentację na temat swojej oferty w słowackim przetargu na nowy bojowy wóz piechoty.
Na Słowacji miałaby powstać sieć 70 lokalnych poddostawców i kooperantów, zaś główny zakład produkcyjny (realnie zapewne montażowy) powstać miałby w pobliżu granicy z Węgrami w miejscowości Moldava nad Bodvou. Zakład miałby się składać z hal produkcyjnej i magazynowej oraz toru do testowania pojazdów. Nowoczesna linia montażowa miałaby być w znacznej części zautomatyzowana i miałaby umożliwiać jednoczesne prace montażowe przy co najmniej ośmiu pojazdach Lynx KF41 (wnioskując z prezentacji).
Słowacja zamierza kupić 152 bojowe wozy piechoty za 1,739 mld EUR, które zastąpią obecnie używane BVP-1, BVP-2 i BVP-M. Dla porównania, w marcu 2021 r. mówiono o 164 pojazdach w siedmiu wersjach oraz o 34 „bojowych wozach opancerzonych”, które miałyby stanowić jeden z elementów uzbrojenia batalionu inżynieryjnego. Niewykluczone więc, że zwycięzca przetargu będzie mógł liczyć na kolejne zamówienie na dodatkowych ok. 50 pojazdów. Co ciekawe, Lynx KF41 jest na Słowacji oferowany nie przez Niemcy, lecz przez Węgry, będące jak dotąd jedynym państwem, które kupiło ten pojazd i w którym powstanie jego pierwsza linia produkcyjna.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Co do BWP-ów to u nas bardzo pilna sprawa aby dofinansować i przyspieszyć rozwój BWP Borsuk zapewniając finansowanie kilku niezbędnych prototypów/wozów przedseryjnych do pełnych testów jak również zainwestować w rozwój wersji ciężkiej tego wozu a równocześnie intensywnie przygotowywać się do produkcji seryjnej Borsuków i zwiększenia mocy produkcyjnych. Wozy te bardzo potrzebne armii, bwp-1 jak najszybciej do wycofania nie zapewniają żadnej poważnej ochrony załodze