20 marca media nowozelandzkie poinformowały, że koncern Leonardo podpisał listy intencyjne z lokalnymi podmiotami w sprawie współpracy w programie promocji wielozadaniowych śmigłowców pokładowych AW159 Wildcat w tym kraju.
Powodem tego kroku jest zapotrzebowanie lotnictwa wojskowego na nowy typ wiropłatów pokładowych, które miałyby zostać zakupione w najbliższym czasie w ramach projektu zastąpienia obecnie eksploatowanych Kaman SH-2G Super Seasprite.
Zgodnie z upublicznionymi informacjami, listy intencyjne podpisano z Beca Applied Technologies, Core Aviation, Marops, Redfort Logistics Group oraz United Machinists. Dzięki temu możliwe będzie zbudowanie lokalnego centrum wsparcia logistycznego AW159. Obecnie wiropłaty tego typu są eksploatowane przez Wielką Brytanię, Republikę Korei oraz Filipiny. W 2022 roku doszło do zawarcia kontraktu z nieujawnionym odbiorcą z Afryki Północnej na trzy egzemplarze. Dodatkowo producent prowadzi działania marketingowe m.in. w Polsce, gdzie w ramach programu Kondor planowany jest zakup od czterech do ośmiu maszyn na potrzeby Brygady Lotnictwa MW.
W przypadku Nowej Zelandii głównym rywalem AW159 Wildcat będzie najprawdopodobniej Lockheed Martin MH-60R Seahawk. W ostatnich latach Nowa Zelandia kupuje sprzęt wojskowy powiązany z najbliższymi sojusznikami – Australią i Stanami Zjednoczonymi.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu