17 października Inspektorat Uzbrojenia poinformował o rozpoczęciu negocjacji z należącymi do koncernu Airbus zakładami PZL Warszawa-Okęcie S.A. w sprawie modernizacji do standardu TC-II kolejnej partii samolotów szkolno-treningowych PZL-130 Orlik.
Przedmiotem rozmów jest realizacja, w latach 2017-2020, przebudowy wyposażenia dwunastu maszyn znajdujących się w zasobach Sił Powietrznych. Po przebudowie miałyby trafić do 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu, gdzie wzmocniłyby obecnie posiadaną flotę szesnastu samolotów Orlik TC-II. Negocjacje prowadzone są wyłącznie z warszawskimi zakładami, co ma związek z faktem, że PZL Warszawa-Okęcie S.A. są producentem samolotów PZL-130 Orlik wszystkich odmian, a także właścicielem dokumentacji technicznej.
W ramach przebudowy do wersji TC-II samoloty otrzymują nowe skrzydła (o zwiększonej rozpiętości i powierzchni), poprawie ulega geometria steru kierunku, a wymianie jednostka napędowa na Pratt&Whitney PT6-25C o mocy 551 kW. Dodatkowo zmiany zachodzą w wyposażeniu pokładowym.
Najprawdopodobniej decyzja o uruchomieniu negocjacji w sprawie modernizacji kolejnej partii samolotów do wersji TC-II może oznaczać przekreślenie, na czas nieokreślony, planów przebudowy kolejnych Orlików do wersji TC-II Glass Cockpit.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu