9 września Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o ogłoszeniu postępowania przetargowego dotyczącego zakupu fabrycznie nowego silnika lotniczego BR700-710C4-11 przeznaczonego do samolotów dyspozycyjnych Gulfstream G550 eksploatowanych przez 1. Bazę Lotnictwa Transportowego.
Jak wskazuje upubliczniona część ogłoszenia, zamawiający oczekuje dostawy fabrycznie nowego silnika (rok produkcji 2024) z gwarancją na sześć lat bądź 3500 godzin pracy (w zależności co upłynie pierwsze) od daty podpisania protokołu przyjęcia. Według zamawiającego, dostawa jednostki napędowej ma zostać zrealizowana do końca listopada bieżącego roku. Jedynym kryterium podlegającym ocenie będzie cena oferty – podmioty zainteresowane dostawą mają czas na składanie ofert do 8 października bieżącego roku.
Dwa samoloty dyspozycyjne Gulfstream G550 zostały zakupione przez (ówczesny) Inspektorat Uzbrojenia w listopadzie 2016 roku. Pierwszy z nich (nr 0001) przybył do Polski w czerwcu 2017 roku, a drugi (0002) miesiąc później. Oba otrzymały konfigurację pozwalającą na zabranie do szesnastu pasażerów. Ze względu na swój wiek, powoli zbliżają się do momentu skierowania ich na przegląd ciężki (po ośmiu latach eksploatacji). Nie można wykluczyć, że ten okres zostanie wykorzystany do modyfikacji konfiguracji systemów i wyposażenia pokładowego.
Obok pary samolotów G550 1. Baza Lotnictwa Transportowego dysponuje także trzema maszynami Boeing 737NG przeznaczonych do przewozu VIP lub dużych delegacji. Ich uzupełnieniem (nadal) są dwa pasażerskie Embraer ERJ-175 leasingowane od PLL LOT.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu