17 lutego Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o prowadzeniu negocjacji z firmą Pratt & Whitney Rzeszów S.A. w sprawie zawarcia wieloletniej umowy dotyczącej serwisowania silników oraz przekładni wielozadaniowych śmigłowców Mil Mi-2 oraz PZL Świdnik W-3 Sokół, a także samolotów rodziny M-28 Bryza eksploatowanych w Wojsku Polskim.
Zgodnie z udzieloną informacją, negocjacje rozpoczęto 25 stycznia. Umowa może mieć całkowitą wartość około 33,3 mln PLN bez VAT i obowiązywać w latach 2023-2026. Zastosowanie procedury negocjacji z wybranym oferentem wynika z analizy rynkowej – Pratt & Whitney Rzeszów S.A. jest jedynym właścicielem dokumentacji techniczno-remontowej zatwierdzonej przez upoważniony organ nadzoru wojskowego. Dodatkowo wykonawca dysponuje niezbędną wiedzą oraz kompetencjami umożliwiającymi zrealizowanie zamówienia.
W ramach negocjowanej umowy specjaliści Pratt & Whitney Rzeszów S.A. mają odpowiadać za serwisowanie silników lotniczych TWD-10B, PZL-10S, PZL-10W, GTD-350, GTD-350W oraz przekładni głównej, pośredniczącej i tylnej śmigłowców W-3 oraz przekładni głównej WR-2, pośredniczącej i tylnej do śmigłowców Mi-2.
Pratt & Whitney Rzeszów S.A. realizuje wieloletnie umowy dotyczące napraw głównych i modernizacji silników lotniczych wymienionych typów. Obecnie m.in. specjaliści z Rzeszowa realizują umowę dotyczącą napraw głównych silników PZL-10W w celu dostosowania ich do użycia elektronicznego układu sterowania FADEC. Poza tym modernizują silniki TWD-10B do wersji TWD-10B/PZL-10S. Rzeszowskie zakłady, do końca 2024 roku, dostarczają także pakiety części zamiennych do silników PZL-10W.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu