Łącznie Boeing uzyskał już zamówienia na 34 seryjne KC-46A Pegasus, które mają zastąpić sporą część ze starych KC-135R Stratotanker. W ramach programu KC-X Departament Obrony planuje zakupić 179 maszyn tego typu, które bazują konstrukcyjnie na cywilnym modelu 767. Obecnie Boeing notuje jednak opóźnienia wynikające z prób i stanu rozwoju części elementów wyposażenia – dotychczas cztery prototypowe egzemplarze zrealizowały mniej niż 50% zaplanowanych zadań i prób, które otworzyłyby drogę do rozpoczęcia dostaw.
Dotychczas Boeing zbudował cztery KC-46A partii przedseryjnej, a także wszystkich siedem I partii wstępnej i pierwsze dwa egzemplarze II partii wstępnej. Spośród nich w lotach uczestniczą maszyny przedseryjne, a w gotowości do przekazania znajdują się pierwsze dwa egzemplarze seryjne – na razie wszystkie są zmagazynowane na lotnisku Everett, gdzie mieszczą się zakłady Boeinga. Dodatkowo, poza US Air Force, KC-46A Pegasus mogą trafić na eksport – ich zakupem zainteresowana jest Japonia oraz Izrael.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu