23 listopada amerykańska firma Collins Aerospace poinformowała o podpisaniu umowy z Ministerstwem Obrony Indonezji w sprawie realizacji usługi modernizacji średnich samolotów transportowych Lockheed Martin C-130H Hercules należących do lotnictwa wojskowego.
W ramach powyższych prac samoloty otrzymają cyfrowy system awioniki pokładowej Flight2 oferowany komercyjnie przez powyższą firmę. Dzięki temu architektura kabiny pilotów ulegnie całkowitej rewolucji – dotychczasowe analogowe wskaźniki zostaną zastąpione przez liczne wielofunkcyjne monitory LCD. Całość wyposażenia będzie zgodna z nowymi normami ICAO i pozwoli na ograniczenie kosztów eksploatacji oraz zmęczenia załóg. Jak wskazuje Collins Aerospace dotychczas globalni użytkownicy samolotów rodziny C-130 Hercules zamówili około 370 kompletów systemu Flight2, które trafiły bądź trafią do szesnastu państw świata. Indonezyjskim partnerem do realizacji modernizacji będzie firma GMF AeroAsia.
Jednym z powodów modernizacji floty samolotów C-130H Hercules (około szesnastu sztuk) jest chęć maksymalnego ujednolicenia rozwiązań technicznych pomiędzy już eksploatowanymi maszynami oraz pięcioma C-130J-30 Super Hercules, które zostały zakupione w Stanach Zjednoczonych. W przyszłym roku do Indonezji ma zostać dostarczony pierwszy z nich.
W ostatnich miesiącach także w Polsce była prowadzona dyskusja o sensowności modernizacji przejętych od Stanów Zjednoczonych pięciu samolotów C-130H Hercules. Według dostępnych, nieoficjalnych, informacji, zakres prac w Polsce nie będzie obejmować modyfikacji kabiny pilotów i instalacji w niej cyfrowej awioniki wraz z monitorami LCD. Co ciekawe, w czasie tegorocznego MSPO w Kielcach stosowne propozycje prezentowały Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. w Bydgoszczy.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu