Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

E-commerce w 2022 roku

E-commerce: wzrost sprzedaży online jest nieco mniej spektakularny, ale wciąż na właściwym torze.

Podczas pandemii wywołanej wirusem COVID-19 branża e-commerce odnotowała znaczny wzrost sprzedaży online. Konsumenci zamknięci w domach z powodu obostrzeń związanych z liczbą zachorowań przywykli do kupowania wszelkich dóbr za pośrednictwem internetu i ta tendencja była trampoliną dla wielu biznesów online. Jednak według doniesień serwisu Promocodius, jak wykazują najnowsze raporty w ostatnim czasie sprzedaż internetowa nieco wyhamowała, choć wciąż się rozwija. 

Podobne obserwacje prezentuje platforma sprzedażowa Allegro, wnioskując, iż wzrost inflacji zmusza konsumentów do powściągliwości, co widać w zainteresowaniu zniżkami w postaci kodów rabatowych, takich jak kupony Allegro, które kupujący coraz chętniej wykorzystują podczas zakupów w sieci. Takie same wnioski wyciąga sklep showroom raportując, iż w ostatnim czasie ich sprzedaż wciąż idzie we właściwym kierunku, choć nieco wolniej, a klienci szukają oszczędności, które mogą znaleźć dzięki takim okazjom, jak kod rabatowy Showroom.

Dane zebrane przez serwis parkiet.com, wskazują iż:

  • 56% polskich konsumentów kieruje się przy wyborze produktu ceną
  • 17% z nas stawia na wygodę, jako główny faktor decyzyjny
  • 10% rodaków uważa, że najważniejsza jest wiarygodność
  • Kolejne miejsca zajmuje przyjazność, unikalność oraz pozostałe aspekty

Wniosek jest prosty - oszczędności dla Polaków są w tej chwili bardzo ważnym aspektem i wszelkie zniżki, kody rabatowe, promocje i okazje to warunek konieczny dla przetrwania biznesów - zarówno wśród sprzedawców stacjonarnych, jak i online.

Grudzień okresem żniw dla sprzedawców internetowych
Ostatni kwartał roku to najgorętszy okres sprzedażowy z uwagi na zapożyczony z zachodu Black Friday, który obchodzimy pod koniec listopada i tradycyjne święta Bożego narodzenia miesiąc później. We wszystkich domach na tę okazję szykuje się wyjątkowe posiłki, dekoruje wnętrza i ogrody, a także kupuje podarki dla najbliższych. Jest to czas gdy branża e-commerce przeżywa prawdziwe oblężenie, a kurierzy ledwo nadążają z dostarczaniem zakupów. Dlatego biznesmen Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com mówi, ze branża e-commerce jest przygotowana na okres żniw i liczy na podtrzymanie rosnących wskaźników na rynku.

Jak podaje zarząd Zymetrii, nawet inflacja, która powoduje wzrost cen kieruje konsumentów do dokonywania zakupów przez internet, z uwagi na powszechne przekonanie o tym, że ceny produktów kupionych w ten sposób są niższe, na przykład ponieważ nie trzeba wliczać cen za wynajem lokalu pod sklep. Ponadto kupujący nie muszą wychodzić z domu i płacić za środki lokomocji, aby dostać się do miejsca zakupów, co jest kolejną oszczędnością. Wygląda więc na to, iż branża e-commerce omija wszelkie przeszkody i wychodzi obronną ręką z każdej sytuacji - czy była to pandemia, czy inflacja, sprzedaż online ma się doskonale.

Artykuł sponsorowany

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne słowa kluczowe:

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc