26 kwietnia stocznia Eastern Shipbuilding Group Inc. poinformowała o podpisaniu umowy z US Coast Guard w sprawie realizacji budowy czwartego kutra patrolowego typu Heritage. Jest to ostatnia jednostka z pierwszej, która ma być budowana na mocy wieloletniego kontraktu w stoczni w Panama City.
Przyszły USCGC Rush ma trafić do bazy USCG w Kodiak na Alasce. Kwietniowy kontrakt ma wartość 325,1 mln USD i ma zostać zrealizowany do połowy 2025 roku. Co ważne, prace przy komponentach oraz zamawianie części i podzespołów zlecono we wrześniu ubiegłego roku. Łącznie USCG planuje zamówić 25 jednostek. Pierwsza transza obejmowała cztery, a obecnie prowadzone jest postępowanie przetargowe, które ma wyłonić podmiot, który zbuduje drugą serię liczącą jedenaście jednostek – wybór ma mieć miejsce w bieżącym kwartale bieżącego roku. Obok Eastern Shipbuilding oferty złożyły także inne stocznie amerykańskie.
Podobnie jak w przypadku tych ostatnich, również typ Heritage jest formalnie klasyfikowany jako „kuter”. Nie należy jednak odbierać tego dosłownie, a nazewnictwo jest efektem tradycji sięgającej XVIII i XIX wieku. Patrolowce będą miały wymiary 110×16 m i wyporność pełną około 4500 ton. Napęd składający się z dwóch silników wysokoprężnych MAN 16V28/33D ma pozwolić na osiągnięcie prędkości 24,5 węzłów. Zapasy pokładowe umożliwią wykonywanie patroli trwających do 60 dni bez potrzeby ich uzupełniania. Uzbrojenie obejmie armatę BAE Systems Bofors Mk 110 kalibru 57 mm, zdalnie sterowane stanowisko BAE Systems Mk 38 Mod 3 z armatą 25 mm, wielkokalibrowe karabiny maszynowe kalibru 12,7 mm. Na rufie przygotowano infrastrukturę do wielozadaniowego śmigłowca pokładowego Airbus MH-65 lub Lockheed Martin MH-60. Kutry zostaną wyposażone w stację radiolokacyjną Saab AN/SPS-77 Sea Giraffe, system walki elektronicznej AN/SLQ-32C(V)6, wyrzutnie celów pozornych Mk 53 Mod 10 Nulka.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu