17 lipca, drugiego dnia wystawy w Farnborough, Aero Vodochody podpisał dwie umowy na sprzedaż i dostawy odrzutowych samolotów szkolno-bojowych L-39NG, które trafią do zachodnich firm oferujących swoje usługi siłom zbrojnym.
Zarówno RSW Aviation oraz SkyTech podpisały umowy na zakup po dwunastu L-39NG. Dodatkowo RSW zlecił modernizację do standardu CW sześciu posiadanych L-39 Albatros, a SkyTech opcję na sześć dodatkowych L-39NG. Dołączyły do Sił Powietrznych Senegalu, które w kwietniu podpisały kontrakt na cztery egzemplarze seryjne – tak rozbudowany portfel zamówień pozwala na uruchomienie linii montażowej, która ma obłożenie do 2022 roku. Do tego czeski producent będzie modernizować samoloty należące do poprzedniej generacji Albatrosów.
RSW Aviation jest amerykańską firmą specjalizującą się w realizacji usług szkolno-treningowych na rzecz sił zbrojnych. Obecnie wykorzystuje turbośmigłowe samoloty Shorts Tucano (zakupione z nadwyżek sprzętowych RAF) oraz Aero L-39 Albatros. Portugalska firma SkyTech oferuje swoje usługi na całym świecie, obok L-39NG planuje także zakup kilku średnich samolotów transportowych Embraer KC-390.
Aero Vodochody L-39NG wykorzystuje płatowiec L-39 Albatros, jednak zmiany zaszły wewnątrz konstrukcji – zastosowano silnik Williams International FJ44-4M, a fabrycznie nowe L-39NG mają otrzymać także awionikę w standardzie szklany kokpit oraz zbiorniki paliwa wewnątrz skrzydła, a nie w charakterystycznych zbiornikach na końcówkach skrzydeł. Płatowce poddawane modernizacji (m.in. L-39CW) mają otrzymać jedynie silnik FJ44-4M z opcją na modernizację awioniki.
(ŁP) | Foto: Aero Vodochody |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu