Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Boeing wzmacnia ofertę P-8A Poseidon w Kanadzie

Boeing buduje fundament do zaoferowana Kanadzie samolotów P-8A Poseidon. Fot. Boeing

1 czerwca Boeing poinformował o podpisaniu porozumieniu o współpracy z przedsiębiorstwami kanadyjskimi w sprawie współpracy przy promowaniu samolotów patrolowych bazowania lądowego P-8A Poseidon w Kanadzie.


Umowy partnerskie, w ramach Team Poseidon, zawarto m.in. z CAE, GE Aviation Canada, IMP Aerospace & Defence, KF Aerospace, Honeywell Aerospace Canada oraz Raytheon Canada. Łącznie partnerami dla propozycji sprzedaży P-8A Poseidon Kanadzie ma być 81 przedsiębiorstw. W ramach programu CMMA (Canadian Multi-Mission Aircraft) rząd w Ottawie planuje zakup floty nowych samolotów patrolowych bazowania lądowego, które zastąpią obecnie eksploatowane Lockheed Martin P-3C Orion (CP-140 Aurora). Boeing, dotychczas, jest jedynym, który w otwarty sposób wyraża zainteresowanie dostawą nowych maszyn tej klasy.

Jak wskazuje producent, ważnym czynnikiem stojącym za P-8A Poseidon jest wieloletnia współpraca przemysłowa pomiędzy Boeingiem oraz kanadyjskim przemysłem lotniczym. Obecnie około 550 przedsiębiorstw z tego kraju uczestniczy (jako dostawcy) w różnorodnych programach realizowanych przez ten koncern. Roczne dochody kanadyjskiej gospodarki wynoszą z tego powodu ponad 5 mld CAD, a także pozwalają na utrzymanie ponad 20000 miejsc pracy.

Co ważne P-8A Poseidon staje się (powoli) standardowym typem samolotu patrolowego bazowania lądowego wśród sojuszników Stanów Zjednoczonych. Poza US Navy zostały zakupione przez Indie (P-8I Neptune), Australię, Wielką Brytanię, Norwegię, Nową Zelandię, Republikę Korei oraz Republikę Federalną Niemiec. Część z powyższych klientów podjęło także decyzję o kontynuacji zamówień poza pierwsze partie samolotów – m.in. miało to miejsce w Australii oraz Indiach, a wkrótce podobną drogą mają pójść Niemcy.

Wstępne deklaracje zakładają, że Ottawa planuje zamówić od czternastu do osiemnastu sztuk samolotów nowej generacji.

Dotychczas Boeing dostarczył niemal 150 seryjnych samolotów P-8A Poseidon, które wylatały ponad 450 tys. godzin. Co ważne, nie odnotowano problemów technicznych bądź incydentów skutkujących uszkodzeniem bądź utratą któregoś z egzemplarzy.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc