22 lipca przedstawiciele koncernu Boeing odpowiedzialni działania marketingowe w Azji dalekowschodniej publicznie zasugerowali, że użytkownicy śmigłowców AH-64D Apache Longbow powinni podjąć decyzję o ich modernizacji bądź wymianie na maszyny nowszego standardu.
Powodem tego kroku jest planowane zakończenie programu wsparcia eksploatacji AH-64D poprzez procedurę FMS, w której pośredniczy administracja Stanów Zjednoczonych. Tego typu krok ułatwia użytkownikom negocjowanie lepszych warunków serwisu i wsparcia logistycznego, jednak po jego zakończeniu poszczególne państwa będą musiały przejść na procedurę komercyjną DCS, która może utrudnić działania. M.in. to stało za podjęciem decyzji o modernizacji bądź zakupie nowych AH-64E Guardian przez takie państwa jak Wielka Brytania oraz Niderlandy.
W przypadku Azji powyższa presja skierowana jest na dwa państwa - Japonię i Singapur. Pierwsze z nich eksploatuje 12 AH-64D (średnia wieku około 11 lat), a drugie 18 (średnia wieku 16,5 lat). W obu przypadkach analizowane są opcje dotyczące dalszej eksploatacji wiropłatów - zdaniem przedstawicieli Boeinga, oba mogą zdecydować się na program modernizacji dostępnych maszyn do nowego standardu. Poza niewielką flotą AH-64D, w Azji dalekowschodniej eksploatowanych jest już ponad 120 AH-64E Guardian. Trafiły one do Indii, Indonezji, Republiki Korei oraz Tajwanu. Dodatkowo procedurę zakupu 29 sztuk realizuje Australia.
Modernizacja używanych AH-64 Apache do standardu AH-64E Guardian odbywa się w zakładach Boeinga znajdujących się w mieście Mesa w stanie Arizona. Tego typu procedura jest stosowana także w przypadku armii Stanów Zjednoczonych, która systematyczne zamawia przebudowę kolejnych partii wiropłatów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu