29 maja koncern Boeing poinformował o podpisaniu listu intencyjnego z singapurskim ST Engineering w sprawie współpracy przy programie samolotów patrolowych bazowania lądowego P-8A Poseidon. Nie można wykluczyć, że jest to element budowy fundamentów do sprzedaży maszyn tego typu temu współczesnemu polis.
Jak wskazuje komunikat amerykańskiego podmiotu, współpraca miałaby obejmować szkolenie personelu, integrację systemów pokładowych z platformą, usługi obsługi technicznej i ewentualnych modernizacji, a także budowę regionalnego centrum dystrybucji części zamiennych. Zacieśnienie współpracy z singapurskim podmiotem jest zaskakujące, gdyż w regionie znajdują się już inne lokalne centra obsługi P-8 Poseidon.
Dotychczas Boeing dostarczył ponad 160 seryjnych P-8 Poseidon, które wylatały ponad 600 tys. godzin. Są eksploatowane przez Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Australię, Indie, Nową Zelandię, Norwegię. Dodatkowo zamówienia na nie złożyły Republika Korei oraz Republika Federalna Niemiec, a wkrótce do powyższej listy może dołączyć Kanada. Pomimo takiego sukcesu marketingowego Boeing nadal poszukuje możliwości sprzedaży eksportowej kolejnych samolotów. Singapur, od dłuższego czasu, wskazywany jest jako potencjalny klient, który mógłby zakupu samoloty P-8 Poseidon w lokalnej konfiguracji poprzez komercyjną procedurę DCS (podobnie jak w przypadku Indii). To z kolei może wskazywać potrzebę nawiązania współpracy z lokalnym podmiotem.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu