Powyższe prace, które mają być zrealizowane w latach 2017-22 i mają pozwolić na ich eksploatację przynajmniej do 2030 roku. Głównym elementem prac ma być wymiana zużytych komponentów o przestarzałej technologii, które nie znajdują się już w produkcji. Powyższa umowa ma zapewnić utrzymanie obecnego tempa eksploatacji niemieckich CH-53G Stallion do momentu wyboru oraz wdrożenia do służby następców – obecnie Berlin rozważa wstępne oferty dwóch amerykańskich producentów: Boeinga (CH-47F Chinook) oraz Lockheed Martin (CH-53K King Stallion). Formalne postępowanie przetargowe na zakup 40-60 maszyn tej klasy ma zostać ogłoszone w bieżącym roku.
Lutowa umowa jest uzupełnieniem wcześniejszej, zawartej w 2016 roku i która zakłada wsparcie eksploatacji całej rodziny CH-53 Stallion w niemieckiej służbie do 2020 roku. Obecnie w strukturach niemieckich sił zbrojnych eksploatowane są trzy wersje, obok standardowej G także dwie odmiany powstałe poprzez gruntowną modernizację: GS oraz GA.
(ŁP) | Foto: Ministerstwo Obrony Niemiec |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu