Zaloguj

Airbus z kontraktem na utrzymanie CH-53G Stallion

27 lutego Airbus Helicopters oraz federalny urząd zamówień wojskowych Bundeswehry podpisały umowę w sprawie utrzymania w linii 26 ciężkich śmigłowców transportowych Sikorsky CH-53G Stallion.

Powyższe prace, które mają być zrealizowane w latach 2017-22 i mają pozwolić na ich eksploatację przynajmniej do 2030 roku. Głównym elementem prac ma być wymiana zużytych komponentów o przestarzałej technologii, które nie znajdują się już w produkcji. Powyższa umowa ma zapewnić utrzymanie obecnego tempa eksploatacji niemieckich CH-53G Stallion do momentu wyboru oraz wdrożenia do służby następców – obecnie Berlin rozważa wstępne oferty dwóch amerykańskich producentów: Boeinga (CH-47F Chinook) oraz Lockheed Martin (CH-53K King Stallion). Formalne postępowanie przetargowe na zakup 40-60 maszyn tej klasy ma zostać ogłoszone w bieżącym roku.

Lutowa umowa jest uzupełnieniem wcześniejszej, zawartej w 2016 roku i która zakłada wsparcie eksploatacji całej rodziny CH-53 Stallion w niemieckiej służbie do 2020 roku. Obecnie w strukturach niemieckich sił zbrojnych eksploatowane są trzy wersje, obok standardowej G także dwie odmiany powstałe poprzez gruntowną modernizację: GS oraz GA.

(ŁP) Foto: Ministerstwo Obrony Niemiec
reklam Lockheed Martin
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Reklama Kongsberg
  • reklama Telesystem

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc