9 czerwca Jeremy Quin, sekretarz stanu ds. zamówień obronnych w Ministerstwie Obrony Wielkiej Brytanii, oświadczył, że planowane jest zwiększenie zamówienia na kołowe transportery opancerzone Boxer MIV.
Dotychczas dla British Army zamówiono 523 takie pojazdy (patrz WiT 12/2019), z których pierwsze powstaną w Niemczech, ale docelowo produkcja zostanie przeniesiona do zakładów spółki joint venture Rheinmetall BAE Systems Land w Telford w Anglii. Od opublikowania brytyjskiego przeglądu obronnego „Obrona w erze rywalizacji” (patrz WiT 6/2021) wiadomo, że brytyjski rząd rozważa zwiększenie zamówień na Boxery. Według Quina kolejne zamówienie może obejmować nie tylko większą liczbę pojazdów (wg niektórych źródeł łączne zamówienia mogą osiągnąć nawet 1500 pojazdów, mają one bowiem zastąpić także gąsienicowe bojowe wozy piechoty Warrior), ale także nowe warianty wozu, o czym spekuluje się już od jakiegoś czasu. Wielkość kolejnego zamówienia, czy też może skala modyfikacji obecnego, ma zostać ujawniona pod koniec czerwca i ma wynikać ze zmian w strukturze British Army spowodowanych kolejnymi redukcjami stanów. Zwiększeniu skali zamówienia oznacza także wzrost zaangażowania lokalnego przemysłu w realizację programu. Wszystko zatem wskazuje, że British Army stanie się największym użytkownikiem pojazdów rodziny Boxer, użytkując być może nawet więcej tych pojazdów, niż wszystkie inne europejskie armie razem wzięte.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu