Na początku marca ubiegłego roku Volvo Trucks zapowiedziało wprowadzenie do sprzedaży nowego typoszeregu ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej – specjalizowanego i specjalistycznego FMX. Niedawno zaprezentowano jego pierwsze zmilitaryzowane wydanie jako czteroosiowego podwozia wysokiej ładowności i średniej dzielności terenowej.
Samochód ten cechują: układ napędowy 8×6, pojedyncze ogumienie, możliwość zastosowania dodatkowego układu napędu osi przedniej firmy Terberg i długa kabina z dachem o normalnej wysokości.
Ponieważ pojazd ten powstaje zgodnie z zasadami filozofii modułowej, ostateczna kompletacja oraz zakres i głębokość militaryzacji, przy uwzględnieniu warunków natury technicznej, zależą od potrzeb konkretnego zamawiającego. Dlatego do bardzo długich należy lista pozycji dostępnych w standardzie i opcjonalnych. Znalazły się na niej m.in.: automatyczna kontrola trakcji w zautomatyzowanej skrzyni przekładniowej I-Shift z biegami Rock Free i ultraniskimi biegami pełzającymi, układ wspomagania przy ruszaniu pod górę, tzw. tempomat przełajowy, tzw. tempomat terenowy, hamulec silnikowy, przygotowanie do działania w ekstremalnych warunkach pogodowych, tempomat adaptacyjny, ochrona układu napędowego i innych wybranych komponentów, wsparcie w zakresie alertów dla kierowcy, automatyczny hamulec postojowy i światła hamowania awaryjnego, przedłużenie ramy z przodu o 400 mm, montaż wciągarki o sile uciągu od 1 do 15 ton z przodu lub z boku i 40 ton montowanej centralnie, osprzęt holowniczy i stalowa osłona spodu silnika, stalowy zderzak przedni, przednia płyta montażowa, silnik D13 w różnych nastawach (moce i spełniane normy czystości spalin), odpowiednio zabezpieczone przed korozją kabina i rama podwozia.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu