reklama Helikon-Tex

Nowości Arquusa

W drugiej połowie września firma Arquus zorganizowała dla przedstawicieli mediów prezentację Arquus Day. Pokaz pojazdów z oferty firmy odbył się na torze testowym w Satory w pobliżu Wersalu. Zaprezentowano m.in. lekki kołowy transporter opancerzony 4×4 Scarabée z hybrydowym układem napędowym, który swoją premierę miał podczas Paris Air Show 2019.

Podczas prezentacji gwoździem programu był pokaz unikatowych charakterystyk jezdnych pojazdu (jak np. ruch kraba). Zapewnia je napęd złożony z silnika wysokoprężnego o mocy 220 kW/300 KM i elektrycznego o mocy 75 kW/102 KM, mogący pracować w trybie diesel-elektrycznym (hybrydowym) lub całkowicie elektrycznym (cichym). Wielką zaletą pojazdu jest doskonała widoczność – kierowca ma pole widzenia w zakresie aż 270°. Czteroosobowa załoga może komunikować się ze sobą bezpośrednio lub za pomocą systemu Vetronics firmy Battlenet. Zarówno opancerzenie jak i wyposażenie oraz uzbrojenie są łatwo wymienne, co pozwala dostosowywać pojazd do różnych zadań. Jest to możliwe dzięki bardzo otwartej architekturze, która ponadto ułatwia codzienne obsługi techniczne czy prace modernizacyjne i większe remonty. Regulowany prześwit ułatwia wjazd na pokład samolotu – pojazd może być transportowany na pokładzie np. C-130 czy A400M, ale też na śmigłowca CH-47.

W Satory swoją premierę miał samochód ciężarowy Arquus Armis 6×6. Fot. Arquus.

Podczas tego samego wydarzenia swoją premierę miał samochód ciężarowy Armis 6×6. Także on miał okazję zaprezentować swoje możliwości podczas jazdy w terenie (może np. pokonywać przeszkody terenowe o nachyleniu podłużnym do 50%). Jego „serce” stanowi 11-litrowy silnik wysokoprężny Volvo o mocy 338 kW/460 KM, będący nieco słabszą odmianą jednostki znanej z pojazdu rozpoznawczego Jaguar EBRC. Wspólnie z automatyczną skrzynią biegów, oferującą opcję Ultra-Low Crawler, umożliwia jazdę nawet po stromych zboczach, w tym chroniącą układ hamulcowy. Podczas pokazu samochód zaprezentowano ze skrzynią ładunkową do transportu do 16 w pełni wyekwipowanych żołnierzy. Można ją zastąpić np. kontenerem 10- lub 15-stopowym.  Ładowność samochodu Armis wynosi od 4 do 8 ton, zależnie od konfiguracji przestrzeni ładunkowej. Pojazd można uzbroić w zdalnie sterowane stanowisko strzeleckie do samoobrony (np. Arquus Hornet). Armis może być transportowany drogą powietrzną na pokładzie samolotu transportowego A400M.

Poza wspomnianymi pojazdami, firma Arquus zaprezentowała także pojazdy Fortress Mk2 czy Areg.

(Bartłomiej Kucharski) Foto: Arquus

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullmagnifiercrossmenulisthighlightindent-increasesort-amount-asc