Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Konsorcjum PGZ-Miecznik złożyło ofertę na fregaty dla Marynarki Wojennej

Fot. PGZ S.A.

17 maja konsorcjum PGZ-Miecznik poinformowało o przekazaniu do Inspektoratu Uzbrojenia wstępnego formularza ofertowego zawierającego propozycje realizacji pozyskania dla Marynarki Wojennej RP fregat pod kryptonimem Miecznik.

Dokument zawiera sześć rozwiązań, opartych na projektach platform od partnerów zagranicznych. Zawiązane niedawno konsorcjum PGZ-Miecznik w składzie Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. (PGZ, lider) oraz PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. (PGZ SW) przedłożyło wstępny formularz ofertowy – komplet dokumentów zawierających proponowane platformy, konfiguracje systemów i podsystemów stanowiących wyposażenie przyszłych jednostek oraz szacunkowe oferty cenowe.

- W toku prowadzonych negocjacji z partnerami zagranicznymi otrzymaliśmy sześć projektów okrętów klasy fregata, zawierających wstępne kalkulacje kosztów budowy platform wraz ze zintegrowanym systemem walki. Oferty, oprócz projektu obejmują również transfer technologii produkcyjnych i wiedzy, które pozwolą nam na realizację tego projektu w Polsce – powiedział Sebastian Chwałek, prezes Zarządu PGZ S.A.

Program pk. Miecznik zakłada pozyskanie trzech nowoczesnych, nawodnych okrętów nowego typu dla Marynarki Wojennej RP. Wielozadaniowe jednostki tej klasy zapewnią zdolności operacyjne do realizacji zadań na morzu, co zabezpieczy szlaki żeglugowe, zapewni bezpieczeństwo militarne i potencjał odstraszania, a także wzmocni pozycję Polski na arenie międzynarodowej.

Źródło: Polska Grupa Zbrojeniowa S.A.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 comments on “Konsorcjum PGZ-Miecznik złożyło ofertę na fregaty dla Marynarki Wojennej”

  1. Trzymam kciuki za Babcook i Navantię, to najlepsze propozycje, no jeszcze Damen pytanie co nam zaproponuje, potrafi zaprojektować duże silne fregaty dla Bundesmarine, albo jakieś przerośnięte korwety.

  2. Pierwsze postępowanie na "Miecznika" to lata 2013-2016. Wymagania jawne. Okręt o długości kadłuba do 100 metrów, wyporności nie mniejszej niż 1900t. Oferty stoczni m.in.: Damen, DCNS, Navantia, TKMS znane. Później następuje redefinicja wymagań. "Miecznik" rośnie. Nieoficjalnie długość 105-120 metrów, wyporność 2000-2500t. Teraz wymagania są niejasne, oferty stoczni to jedynie domysły. Nieoficjalnie ma być zamawiany okręt o wielkości zbliżonej, lub większej do fregaty OHP. Co jednak będzie decydować o wyborze? Cechy konstrukcyjne, uzbrojenie, koszty eksploatacji? Transfer technologii? Jak będzie wyglądało finansowanie w ciągu tych 4-6 lat?

  3. Polityka i oficerowie wojskowi wymusili zakup czołgów Abrams M1A2 .Fregaty odchodzą do lamusa na dalszy plan. Szkoda.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc