4 lutego Ministerstwo Obrony Kanady poinformowało, że do tego kraju przebazowano treningowy egzemplarz samolotu poszukiwawczo-ratowniczego CC-295, który będzie stanowić ważny element systemu szkolno-treningowego programu FWSAR.
Egzemplarz o numerze seryjnym 187 opuścił zakłady Airbusa w Hiszpanii 28 stycznia trafił do bazy lotniczej Comox w Kolumbii Brytyjskiej. W trakcie przebazowania zrealizowano międzylądowania w Trenton oraz Winnipeg – oba lotniska mają być bazami operacyjnymi dla szesnastu CC-295. Ze względu na rolę stawianą przed egzemplarzem nr 187, nie otrzymał pełnego wyposażenia misyjnego – w ciągu najbliższych tygodni zostanie rozmontowany na części i trafi do naziemnego ośrodka szkolno-treningowego przeznaczonego dla personelu obsługi technicznej.
Kanada zamówiła szesnaście samolotów CC-295, które zastąpią w linii obecnie eksploatowane CC-115 Buffalo oraz część C-130H Hercules, które pełnią zadania poszukiwawczo-ratownicze. Dodatkowo zamówiono (w grudniu 2016 roku) rozbudowany pakiet wsparcia szkoleniowego, obejmujący naziemne centrum w bazie Comox. Egzemplarz przeznaczony dla niego jest (formalnie) siedemnastym C295 dla Kanady.
Obecnie Kanada odebrała pierwszy operacyjny CC-295, dostawy wszystkich mają zakończyć się w drugiej połowie 2022 roku. Podobnie jak w przypadku całego programu C295, ważnym punktem są należące do Airbusa zakłady PZL Warszawa-Okęcie S.A., gdzie prowadzona jest produkcja komponentów płatowców.
(ŁP) | Foto: Airbus |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu