27 stycznia Rzecznik Prasowy Inspektoratu Uzbrojenia poinformował, że do dialogu technicznego związanego z realizacją programu Kondor zgłosiło się dziewięciu potencjalnych oferentów.
Zgodnie z ogłoszeniem, które zostało opublikowane na stronach Inspektoratu Uzbrojenia, podmioty zainteresowane udziałem miały czas na składanie wniosków do 21 stycznia. Ostatecznie swój akces zgłosiły: Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., Kaman Aerospace Co. (producent śmigłowców SH-2 Super Seasprite), Bell Textron Inc., General Dynamics Mission Systems – Canada Inc. (oferująca pakiety głębokiej modernizacji SH-2G Super Seasprite), WSK PZL-Świdnik S.A. (reprezentujący koncern Leonardo mogący zaoferować AW159 Wildcat), Enamor Sp. z o.o., Airbus Helicopters SAS (H160M bądź AS565 Panther), Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o. (reprezentujący koncern Lockheed Martin MH-60R Seahawk) oraz Elbit Systems Ltd.. Spośród powyższych Inspektorat wybierze tych, którzy otrzymają szczegółowe zapytanie informacyjne.
Przypomnijmy, program Kondor zakłada zakup dla lotnictwa morskiego do ośmiu wielozadaniowych śmigłowców pokładowych zdolnych m.in. do lokalizowania i zwalczania okrętów podwodnych. Dotychczas Inspektorat Uzbrojenia ogłosił, że maksymalna masa startowa została ograniczona do 6500 kg, co skutecznie może ograniczyć konkurencję. Nowe wiropłaty mają zastąpić cztery obecnie eksploatowane SH-2G Super Seasprite i stanowić uzupełnienie dla czterech AW101. Wydaje się, że program może uzyskać wysoki priorytet, gdyż firma Kaman Aerospace Co. zakończyła program wsparcia eksploatacyjnego polskich SH-2G, który był realizowany poprzez procedurę FMS – to zaś może doprowadzić do gwałtownego ograniczenia gotowości operacyjnej posiadanych wiropłatów.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu