12 lipca stocznia Huntington Ingalls Industries w Newport News przeprowadziła operację montażu ostatniej sekcji kadłubowej lotniskowca USS John F. Kennedy, drugiego okrętu typu Gerald R. Ford budowanego dla US Navy.
Ostatnia z sekcji, ważąca 780 ton, obejmowała dziobową część kadłuba oraz pokładu lotniczego. Jej budowa trwała około osiemnastu miesięcy. Jej montaż kończy etap pierwszy etap budowy okrętu. Kolejne miesiące będą poświęcone na realizację prac montażowych i wykończeniowych, które umożliwią dokonanie uroczystego chrztu lotniskowca, to wydarzenie jest przewidziane na drugą połowę bieżącego roku, a później wodowanie – w przypadku amerykańskich okrętów tej klasy, mowa o wyholowaniu z suchego doku montażowego.
Lotniskowiec USS John F. Kennedy (CVN 79) jest drugim okrętem typu Gerald R. Ford, a także drugim nazwanym na cześć 35. Prezydenta Stanów Zjednoczonych. Kontrakt na jego budowę został zawarty w styczniu 2009 roku, a uroczyste położenie stępki odbyło się 22 sierpnia 2015 roku. Palenie blach rozpoczęło się natomiast w lutym 2011 roku. W budowie jednostki wykorzystano doświadczenia zdobyte przy okazji prac nad prototypowym USS Gerald R. Ford, co według stoczni, skutkowało obniżeniem kosztów oraz czasu budowy poszczególnych sekcji. Według planów ma on zastąpić znajdujący się w służbie USS Nimitz (CVN 68).
Obecnie w stoczni Huntington Ingalls Industries w Newport News prowadzone są już prace nad budową trzeciego okrętu, który otrzyma nazwę USS Enterprise. Uroczyste palenie blach miało miejsce 21 sierpnia 2017 roku, w jego konstrukcji ma zostać zastosowana stal uzyskana z rozbiórki dawnego USS Enterprise (CVN 65), który zakończył służbę w lutym 2017 roku.
(ŁP) | Foto: Huntington Ingalls Industries |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu