10 marca Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej z Kutna poinformował o rozpoczęciu negocjacji z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 1 S.A. Oddział w Dęblinie w sprawie umowy na remont główny silników TW3-117, stanowiących jednostki napędowe śmigłowców Mi-14/17.
Powyższe prace mają być realizowane w latach 2018-19, a bezprzetargowy wybór podmiotu z Dęblina jest wynikiem analizy rynku, z której wynika, że jest to jedyny podmiot uprawniony do realizacji zlecenia. Dysponuje dokumentacją techniczną dotyczącą napraw głównych silników TW3-117 III serii, uzgodnionej przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych.
Silniki Klimow TW3-117 różnych wersji, stanowią jednostki napędowe wielozadaniowych śmigłowców rodziny Mi-8/14/17. Jak wiadomo, powyższe typy wiropłatów jeszcze przez wiele lat będą eksploatowane przez Siły Zbrojne, co ma związek z opóźnieniami programu zakupu ich następców. Jako pierwsze planuje wycofać Mi-14 – w postępowaniu na ich następcę uczestniczą dwaj oferenci (Airbus Helicopters oraz WSK PZL-Świdnik S.A. należący do koncernu Leonardo).
Jednocześnie umowa na remonty główne silników wpisuje się we wcześniejszy projekt przedłużenia kalendarzowego resursu technicznego śmigłowców Mi-8/14/17, który Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej negocjuje z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu