1 sierpnia koncern Airbus poinformował, że doszło do podpisania aneksu do umowy z Ministerstwem Obrony Hiszpanii z grudnia ubiegłego roku w sprawie zakupu szesnastu samolotów patrolowych C-295MSA/MPA.
Zgodnie z pierwotnymi zapisami umowy Airbus miał dostarczyć sześć egzemplarzy C-295MPA (które miały odbudować potencjał po wycofaniu samolotów Lockheed Martin P-3C Orion) oraz dziesięciu patrolowych C-295MSA, które z kolei mają zastąpić obecnie eksploatowane CN-235 VIGMA, które pełnią zadania wsparcia innych służb porządku publicznego oraz zabezpieczają morską strefę wyłączności gospodarczej oraz SAR.
Letni aneks zmienia liczbę samolotów w poszczególnych konfiguracjach. Według obecnych deklaracji, Airbus dostarczy po osiem maszyn w obu wersjach. Obecnie poza kontraktem hiszpańskim, europejski producent realizuje m.in. umowę na dwa C-295MSA, które trafią do Angoli. Nie można wykluczyć, że w bieżącym roku dojdzie do zawarcia kontraktu na piętnaście egzemplarzy (sześć MPA i dziewięć MSA) w Indiach (Straż Wybrzeża oraz lotnictwo morskie).
W bieżącym roku europejski producent świętował sprzedaż 300. egzemplarza rodziny C-295. Dotychczas Airbus zdominował segment wojskowych lekkich samolotów transportowych, zdobywając ponad 80% zamówień. Ważnym punktem programu są zakłady Airbus Poland S.A. w Warszawie, gdzie powstaje ponad 40% płatowca każdego egzemplarza. Dodatkowo utworzono tam centrum serwisowe, z którego korzysta Polska oraz inni użytkownicy z Europy oraz innych kontynentów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu