Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Nowe patrolowce dla Singapuru

Należące do Bundespolizei okręty Bad Düben (BP 83, na pierwszym planie) oraz Bamberg (BP 82, na drugim planie), współpracujące z oddziałami specjalnymi w trakcie ćwiczeń ATLAS SEAL 2021. Fot. Bundespolizei

20 listopada Ministerstwo Obrony Singapuru (MINDEF), podpisało umowę z niemieckim koncernem stoczniowym Fr. Fassmer GmbH & Co. KG na budowę  czterech pełnomorskich jednostek patrolowych (OPV) dla Sił Morskich tego Państwa RSN (Angkatan Laut Republik Singapura).

Zamówione przez MINDEF jednostki oparte będą konstrukcyjnie na udanym projekcie Fassmer OPV 86. Począwszy od 2028 roku mają być one przekazywane odbiorcy, stopniowo zastępując eksploatowane obecnie przez RSN cztery okręty patrolowe, klasyfikowane jako MSRV (maritime security and response vessels), typu Sentinel (zmodyfikowane okręty typu Fearless, w służbie od 1996 roku). Fassmer zbudował już cztery jednostki tego typu dla niemieckiej Policji Federalnej (Bundespolizei) znane jako typ Potsdam (w służbie od 2019 roku).

Okręty te charakteryzują się dużą dzielnością morską oraz zwrotnością, przy zachowaniu odpowiednich środków „perswazji” umożliwiających podjęcie działań w różnych sytuacjach. Na pokładzie dziobowym zainstalowano armatę BAE Systems 57 mm SAK Mk3 (Armaty BAE Systems 57mm uzbrojeniem nowych niemieckich okrętów patrolowych/ZBiAM.pl), a uzbrojeniem uzupełniającym są WKM kal. 12,7 mm. Wyposażeniem non-lethal, które może być wykorzystane w przypadku konieczności odparcia „ataku” są z kolei dwa działka wodne zainstalowane na dachu sterówki. Patrolowce Fassmera zbudowane są całkowicie ze stali (z wyjątkiem sterówki, którą zbudowana ze stopow aluminium), z nadbudówką umieszczoną centralnie oraz sporym lądowiskiem na rufie. Jego konstrukcja została tak wzmocniona, by mógł tam lądować śmigłowiec o masie do 12 ton (w przypadku Bundespolizei jest to Airbus Helicopter AS 332 L1 Super Puma). Poniżej lądowiska znajdują się dwa doki dla półsztywnych łodzi (RHIB) pościgowych a także pokład misyjny na którym można umieścić do pięciu 20 stopowych (TEU) kontenerów z dodatkowych wyposażeniem. Dodatkowe dwie szybkie łodzie znajdują się wewnątrz wnęk na obu burtach, wodowane i podnoszone z wody z wykorzystaniem żurawika grawitacyjnego typu „A” (operacje z wykorzystaniem tych RHIB’ów możliwe są przy falach o wysokości 4 m). Okręty patrolowe OPV 86 legitymują się wypornością pełną 1890 ton przy wymiarach kadłuba 86,2 (79,2 na LW) x 13,4 x 3,95 m. Napęd składa się z dwóch silników wysokoprężnych Wärtsilä 12V26 o mocy po 4080 kW, które poprzez przekładnie zbiorczo – redukcyjne ZF Friedrichshafen AG obracają one dwoma wałami napędowymi na końcach których znajdują się śruby o skoku zmiennym o średnicy 2,75 m. Dodatkowo z przekładnią tą zintegrowane są także dwa silniki elektryczne o mocy po 600 kW (zasilane przez dwa agregaty prądotwórcze Caterpillar o mocy po 820 kW). Prędkość maksymalna wynosi 21 węzłów. W celu poprawy właściwości manewrowych na dziobie zainstalowano dwa stery strumieniowe Jastram o mocy po 350 kW. Stała załoga składa się z zaledwie 19 osób.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc