Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Umowa na seryjną modernizację czołgów C1 Ariete

Włoski resort obrony zamówił 90 seryjnych czołgów C2 Ariete. Powstaną poprzez modernizację starszych C1 Ariete. Fot. CIO

2 sierpnia włoska Dyrekcja Uzbrojenia Lądowego (Direzione Armamenti Terrestri, DAT) zawarła z konsorcjum CIO (Consorzio Iveco ‒ OTO Melara) umowę na seryjną modernizację czołgów podstawowych C1 Ariete.

Kontrakt ma wartość 848,8 mln EUR i dotyczy prac przy 90 czołgach C1 Ariete. Obejmuje on również opcję umożliwiającą modernizację dalszych 35 wozów i, co ciekawe, możliwość wprowadzenia kolejnych zmian, jak np. dostosowanie czołgów do strzelania amunicją programowalną kal. 120 mm. Zmodernizowane czołgi, dotychczas oznaczane jako Ariete AMV, otrzymać mają oznaczenie C2 Ariete. Realizacja programu zajmie osiem lat, przy czym dostawa pierwszej partii przewidziana jest na rok 2025, zaś ostatniej na 2029 r. Liczba zmodernizowanych wozów pozwoli na przezbrojenie w nie dwóch pułków (faktycznie niezbyt silnych batalionów) po 41 czołgów każdy, zaś realizacja opcji na przezbrojenie trzeciego. Dotychczas powstały trzy prototypy C2, które przechodzą intensywne testy na poligonach w Montelibretti i w Nettuno. Łącznie więc Esercito Italiano może otrzymać maksymalnie 138 pojazdów, wliczając prototypy.

C2 Ariete otrzyma nowy zintegrowany zespół napędowych, złożony z silnika Iveco Vector 12 o mocy 1103 kW/1500 KM (wg niektórych źródeł nieznacznie niższej) i automatycznej przekładni Renk HSWL 295TM. Nowy power-pack ma nie tylko pozwolić na poprawę osiągów czołgu, lecz również na uproszczenie logistyki, dzieli bowiem wiele podzespołów z silnikiem Iveco Vector 8V o mocy 523 kW/720 KM, montowanym w kołowych niszczycielach czołgów Centauro II. Czołg wyposażono również w nowe gąsienice o zwiększonej trwałości. Siła ognia i świadomość sytuacyjna poprawiona została poprzez wymianę elementów systemu kierowania ogniem ‒ dowódca otrzymał panoramiczny przyrząd obserwacyjny ATTILA-D, działonowy zaś przyrząd LOTHAR-SD, obydwa firmy Leonardo. Nowy jest również komputer balistyczny. Większość elementów systemu kierowania ogniem jest tożsama z zastosowanymi w SKO kołowego niszczyciela czołgów Centauro II. Hydrauliczne napędy wieży zastąpiono elektrycznymi, co poza poprawą bezpieczeństwa poskutkować ma także dodatkowym wzrostem celności podczas strzelania w ruchu. Wymianie podlegają również systemy łączności, zastąpione przez radiostację VQ-1 SDR, interkom Larimart oraz systemem C2 C2N Evo (wszystkie  produkcji Leonardo). Wiele systemów, jak system ochrony przed bronią masowego rażenia, system przeciwpożarowy itd., zmodernizowano.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc