W ramach programu współpracy rządowej i przemysłowej między Republiką Włoską a Republiką Federalną Niemiec w zakresie okrętów podwodnych typu 212A, państwowa grupa stoczniowa Fincantieri podpisała umowę dotyczącą serwisu „na żądanie” okrętów podwodnych Deutsche Marine.
Kontrak został zawarty z włsoką Dyrekcją Uzbrojenia Marynarki Wojennej Generalnego Sekretariatu Obrony i Narodową Dyrekcją Uzbrojenia (Direzione degli Armamenti Navali del Segretariato Generale della Difesa e Direzione Nazionale degli Armamenti). Umowa ma obowiązywać przez pięć lat i będzie powielać model pomocy na żądanie, który Fincantieri stosuje w stosunku do okrętów włoskiej Marina Militare, czyli interweniowaniu na wezwanie w celu zagwarantowania utrzymania jednostek pływających w sprawności.
Program 212A zrodził się z porozumienia między ministerstwami obrony Włoch i Niemiec w 1996 roku i wynikał z potrzeby włoskiej marynarki wojennej posiadania nowej klasy okrętów podwodnych spełniających nowe wymagania operacyjne do 2006 roku. Ścieżka współpracy międzynarodowej została podjęta ze względu na duże podobieństwa między potrzebami sił zbrojnych obydwu krajów, zarówno pod względem wymagań operacyjnych, jak i ram czasowych realizacji. Marina Militare ma cztery jednsotki 212A, zaś Deutsche Marine - cześć.
Obecnie Włochy realizują program budowy zmodernizowanych okrętów U212NFS (Near Future Submarine), w konstrukcji których uwzględniono szereg nowych rozwiązań, będących owocem prac firm z Italii.
Fincantieri ogłosiła kilka dni temu, że budowa trzeciego okrętu podwodnego nowej generacji dla włoskiej marynarki wojennej w ramach programu U212NFS, otrzymała zgodę parlamentu i przejdzie teraz przez zwykły proces administracyjny. Poza tym również niedawno spółka ta rozpoczęła budowę drugiej jednostki tego typu w swojej stoczni w Muggiano.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu