6 czerwca w stoczni Fincantieri w Muggiano (La Spezia) rozpoczęto produkcję drugiego z dwóch już zakontraktowanych okrętów podwodnych nowej generacji związanych z programem U212NFS (Near Future Submarine), przeznaczonych dla włoskiej Marina Militare.
Program, który obejmuje dwa okręty podwodne zakontraktowane w 2021 roku, z dostawami zaplanowanymi na 2027 i 2029 roku, a także trzecią jednostkę, która otrzymała zgodę parlamentu i odpowiednie wsparcie operacyjne, a także budowę Centrum Szkoleniowego, jest zarządzany przez OCCAR (Organisation Conjointe de Coopération en matière d'Armement, pol. Organizacja współpracy w dziedzinie uzbrojenia).
Okręty podwodne U212NFS będą wysoce innowacyjne, z istotnymi modyfikacjami konstrukcyjnymi opracowanymi niezależnie przez Fincantieri zgodnie z wymaganiami Marynarki Wojennej Republiki Włoskiej. Program jest odpowiedzią na potrzebę zagwarantowania odpowiednich możliwości nadzoru i kontroli obszarów podwodnych, biorąc pod uwagę złożone scenariusze operacyjne, które będą charakteryzować przyszłe działania w sektorze podwodnym oraz zbliżający się koniec okresu eksploatacji czterech jednostek III i IV serii typu Nazario Sauro. Służy również zachowaniu i zwiększeniu strategicznego i innowacyjnego know-how przemysłowego wypracowanego przez Fincantieri oraz konsolidacji przewagi technologicznej osiągniętej przez firmę oraz główne przedsiębiorstwa przemysłowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa sektora, ponieważ obecność na pokładzie komponentów opracowanych przez przemysł krajowy zostanie wzmocniona.
Włoska flota eksploatuje już cztery okręty typu U212A, które zbudowała w dwóch seriach stocznia Fincantieri S.p.A. w Muggiano koło La Spezii, we współpracy z niemieckim holdingiem thyssenkrupp Marine Systems GmbH, będącym licencjodawcą projektu. Projekt U212NFS jest rozwinięciem poprzedników.
Nowa platforma U212NFS w stosunku do projektu bazowego 212A będzie miała wydłużony kadłub ciśnieniowy, przeprojektowane bojowe centrum informacyjne z dodatkowymi konsolami, możliwość operowania w wodzie morskiej o tropikalnych temperaturach, maszty podnoszone elektrycznie zamiast hydraulicznie, nowy system monitorowania urządzeń i systemów platformy oraz baterie litowo-jonowe do układu napędowego. Ponadto 212NFS będzie przystosowany do odpalania pocisków manewrujących dalekiego zasięgu i włoskich torped ciężkich Leonardo Black Shark Advanced.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu