W Stanach Zjednoczonych inżynierowie z 46 Eskadry Testowej oraz 28 Eskadry Testowej i Ewaluacyjnej nadzorują badania nowego hełmu nazwanego Next Generation Fixed Wing Helmet (NGFWH). Pięciu pilotów F-22A Raptor z 301 Dywizjonu Myśliwskiego, jednostki rezerwowej z 43 Dywizjonu Myśliwskiego, lata już w nowym lżejszym, chłodniejszym i łatwiejszym w obsłudze hełmie.
Jak czytamy w komunikacje prasowym bazy Eglin AFB, celem programu NGFWH jest dostarczenie pilotom bardziej wygodnej, stabilnej i wyważonej platformy umożliwiającej korzystanie z urządzeń montowanych na hełmie bez obciążania szyi i dyskomfortu użytkownika.
Aktualna seria testów oznacza drugą rundę badań rozwojowych z hełmem wyprodukowanym przez firmę LIFT od czasu przyznania jej kontraktu w 2022 r. NGFWH ma zastąpić ponad 40-letni obecny model, znany jako HGU-55, używany przez wszystkie załogi lotnicze Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych z wyjątkiem pilotów F-35.
Po każdym locie piloci zgłaszają wszelkie uwagi dotyczące możliwości noszenia, widoczności, komunikacji itp. Inżynierowie syntetyzują te dane, aby następnie przekazać je producentom. Jak dotąd, poza drobnymi poprawkami, opinie są pozytywne.
W nowym hełmie standardem jest wiele udogodnień, takich jak mocowanie gogli noktowizyjnych czy regulowany kosz potyliczny. W starszym HGU-55 te elementy są dodawane ręcznie, regulowane i montowane przez obsługę, a ich przygotowanie zajmuje dużo czasu. Na przykład, aby dodać uchwyt gogli noktowizyjnych do starszego modelu, należy użyć elektronarzędzi do wywiercenia otworu w hełmie, aby zamocować odpowiedni uchwyt.
Wkrótce nowe hełmy testować ma kolejna grupa pilotów F-22A Raptor. W następnej kolejności przewiduje się próby NGFWH z załogami samolotów poszukiwania i ratownictwa oraz bojowego poszukiwania i ratownictwa HC-130J, a także bombowców B-1B Lancer.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu