14 lutego Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z należącą do korporacji Lockheed Martin firmą Sikorsky Aircraft Co. w sprawie modyfikacji śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych HH-60W Jolly Green II.
Umowa ma wartość 8,4 mln USD i ma zostać zrealizowana do kwietnia 2024 roku. W momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie. Jej celem jest demontaż ze śmigłowców przyrządów badawczych wykorzystywanych do zbierania danych w czasie prób wiropłatów. Jednocześnie specjaliści producenta, mają doprowadzić powyższe śmigłowce do pełnej gotowości operacyjnej.
Dotychczas Lockheed Martin dostarczył U.S. Air Force przynajmniej 24 śmigłowce HH-60W Jolly Green II, w tym wszystkie egzemplarze przedseryjne oraz należące do I serii produkcyjnej. Dostawy II serii zostały zapoczątkowane w czerwcu 2022 roku. Dodatkowo producent uzyskał już zamówienia na III oraz IV partię, a V jest spodziewana do zakontraktowania w bieżącym roku. Zgodnie z planami, Departament Obrony Stanów Zjednoczonych miał zamówić 113 egzemplarzy, jednak w ubiegłym roku zapadły decyzje o ograniczeniu zakupu do 75 sztuk. Ostatnich 10 ma zostać zamówionych w ramach V serii – ich zakup został zatwierdzony w ustawie budżetowej na 2023 rok. Nie można wykluczyć, że ograniczenie liczby seryjnych HH-60W powoduje, że Departament Obrony chce dostosować do standardu seryjnego sześć egzemplarzy przedseryjnych, które mają stanowić ewentualną rezerwę sprzętową.
Intensywne próby i testy zostały zakończone w kwietniu 2021 roku – obejmowały 1100 godzin nalotu, które zrealizowało sześć egzemplarzy przedseryjnych. W pierwszej połowie bieżącego roku prowadzono jeszcze próby operacyjne w oparciu o bazę lotniczą Nellis.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu