Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne podsumowały rok 2022

W 2022 r., podobnie jak w poprzednich latach, głównym obszarem działalności poznańskich Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A. było wsparcie eksploatacji czołgów Leopard 2A5. Fot. Andrzej Kiński.

Na stronie internetowej, należących do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A. z Poznania opublikowana została informacja podsumowująca działalność zakładów w 2022 roku.

Był to kolejny rok wzrostu przychodów spółki, które po raz pierwszy zbliżyły się do 300 mln PLN netto. Złożyła się na to przede wszystkim realizacja umów z Ministerstwem Obrony Narodowej, przede wszystkim Inspektoratem Wsparcia Sił Zbrojnych. W ich ramach zrealizowano m.in.: weryfikacje stanu technicznego 20 czołgów Leopard 2A5, przeglądy techniczne różnych poziomów 35 czołgów Leopard 2A5, przywrócenie pełnej sprawności technicznej 10 czołgów Leopard 2A5, remonty połączone z modyfikacją do standardu M1R 10 czołgów T-72M1, remonty 16 bojowych wozów piechoty BWP-1/1D, remonty i modyfikacje 12 bojowych wozów rozpoznawczych BWR-1D/1S. Daje to łączną ilość 93 wozów bojowych poddanych obsługom różnego szczebla. Należy podkreślić, że wszystkie prace przewidziane do wykonania w 2022 r. zostały zrealizowane i odebrane w założonych w umowach terminach.

W 2022 r., podobnie jak w poprzednich latach, głównym obszarem działalności poznańskich Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A. było wsparcie eksploatacji czołgów Leopard 2A5. Fot. Andrzej Kiński.

Spółka aktywnie włączyła się także do prac związanych z ustanowieniem potencjału serwisowego, a także produkcyjnego w ramach prowadzonych przez Ministerstwo Obrony Narodowej zakupów nowego sprzętu pancernego, upatrując w nich szansę na swój rozwój w kolejnych latach. Obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z partnerami zagranicznymi, przy współudziale MON i PGZ S.A., dotyczące wsparcia eksploatacji czołgów M1A1 i M1A2 SEPv3 Abrams oraz pojazdów pochodnych, a także czołgów K2. W przypadku tych ostatnich poznańskie zakłady miałyby odpowiadać także za ich licencyjną produkcję. Intencją Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A. jest uczestniczenie w jak najszerszym stopniu w procesie produkcji i technicznego zabezpieczenia procesu eksploatacji tych pojazdów w całym cyklu życia.

Autor: Andrzej Kiński na podstawie informacji WZM S.A.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne podsumowały rok 2022”

  1. Najwyższy czas poważnie i kompleksowo zainwestować w rozbudowę zarówno WZM, Bumaru jak i Cegielskiego aby rozwinąć i połączyć siły polskiej zbrojeniówki tak by podołać dużemu wyzwaniu jakim będzie zapewnienie pełnego serwisu dla nowych typów czołgów naszej armii Abrams i K2, armatohaubic K9A1 i pojazdów towarzyszących oraz produkcji licenyjnej czołgów K2PL i ahs K9A1/PL.
    Własny suwerenny potencjał przemysłowy w tym zakresie daje bezcenną niezależność remontów/ modernizacji i produkcji sprzętu na długie lata

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc