Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Lockheed Martin i Boeing składają protest na rozstrzygnięcie programu FLRAA

Zgodnie z przewidywaniami, Lockheed Martin i Boeing złożyli skargę do GAO w sprawie rozstrzygnięć programu FLRAA. Fot. Lockheed Martin

28 grudnia korporacja Lockheed Martin poinformowała o skierowaniu protestu w sprawie rozstrzygnięć programu FLRAA do GAO (Government Accountability Office). Spodziewana reakcja wstrzymuje program na przynajmniej 100 dni.

Członkowie konsorcjum wskazują w swoim komunikacie, że powodem tego kroku są wyjaśnienia przedstawicieli Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych dotyczące przyczyn wyboru konkurencyjnej oferty Bell Textron. Skierowanie protestu do GAO wstrzyma program na 100 dni – powyższy okres może zostać skrócony jeśli skarga zostanie wycofana bądź audytorzy nie dopatrzą się naruszeń zasad. W przypadku uznania skargi Lockheed Martin/Boeing procedura wyboru następcy dla UH-60 Black Hawk zostanie jeszcze wydłużona.

Jak wskazywał Departament Obrony, pomimo napiętego harmonogramu FLRAA, studniowy okres zamrożenia został przewidziany przez zamawiającego – ze względu na skalę i wartość projektu, najprawdopodobniej, obaj oferenci byli przygotowani na złożenie skargi do GAO.

6 grudnia, dzień po formalnym wyborze Bell Textron, Departament Obrony Stanów Zjednoczonych uruchomił pierwszą transzę środków budżetowych w kwocie 232,2 mln USD. Docelowo faza badawczo-rozwojowa ma kosztować 1,361 mld USD i trwać do 2031 roku. Bell Textron oferował w programie FLRAA samolot transportowy pionowego startu i lądowania V-280 Valor, a konkurencyjne konsorcjum Lockheed Martin/Boeing śmigłowiec Defiant, którego charakterystycznymi cechami jest przeciwbieżny układ wirników głównych oraz zastosowanie śmigła pchającego.

Jak wskazują media amerykańskie, skierowanie skargi do GAO jest bronią ostateczną – poza FLRAA US Army realizuje także program FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft), w którym Bell Textron (Model 360 Invictus) rywalizuje z Lockheed Martin Raider X. Walka o zmianę wyniki FLRAA może ograniczyć (polityczne) szanse tego ostatniego w drugim programie.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Lockheed Martin i Boeing składają protest na rozstrzygnięcie programu FLRAA”

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc